Gjest Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Etter lange måneder med å prøve å få bråkebøttene i skikkelig soverutiner greidde jeg det endelig! Hurra! I seng klokken 19.30 og 20.30 og opp klokken 06.00. Så stilles klokken, og man skulle tro det skulle gå greit med legging i ettertid også, men så heldig er verken jeg eller bråkebøttene. Lillebråket har herjet siden klokken 19.30 og Storebråket blir forferdelig tørst/sulten/kosesyk/tissetrengt av klokkestillinga. Mor er sliten og far er på jobb. Og etter de seneste års erfaringer tror jeg det er både hans oase og hans skjulested. Jeg er hellig overbevist om at han har innredet bilen med både TV, øl og godstol sånn at han kan parkere på en ukjent plass og nyte tilværelsen mens mor går hjemme å napper grå hår.
prekæs Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har en våken som leker båt i vår seng akkurat nå. Med ett utall kosedyr og hai under senga. Trodde virkelig han skulle sovet etter ny rekord som fotgjenger i dag. Han sov da mannen gikk på jobb i morges da, og det pleier han ikke. Satser på en gjentagelse av det å sove lenge i morgen.
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Det er det jeg også håper på i morgen. :-) Uansett er det litt greit å se på klokken og oppdage at den er 07.00. Det ser så mye bedre ut en 05.58 :-)
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #4 Skrevet 30. mars 2010 Håper du tok det igjen i denne enden av natta. Og at du gjelda far v/ hjemkomst.
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 Jeg fikk sove til halv ni! :-D Lillebråket sovnet rundt midnatt og da sovnet mor også gitt. Jeg har uansett fått sammenhengende søvn, jeg er menneske igjen! :-) Og gårsdagens utbrudd fikk sin naturlige forklaring i morges Kremt.. Skal melde meg inn på PMS-farmen tror jeg. Ønsker alle en herlig dag. :-)
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Jeg var jo så stolt av lillegutt som hadde sovet såååå lenge på søndags morgenen. Trodde jeg da..... Men han våknet jo etter gammel tid han. Sommertiden hadde gått meg helt hus forbi. Så på mobilen og den stiller seg jo selv. Skjønte ikke hvorfor klokka i både stua og vekkerklokka gikk feil. Rart.... Tok noen timer utpå dagen før det gikk opp et lys for meg. Det blei litt klabb og babb med legging på kvelden. Han legger seg 19, men da var jo kl bare 18 iflg kroppen hans. Ser heldigvis ut som om vi fikk retta det inn ganske fort. Må bare få sagt at jeg vil ha sommertid hele året. Bare tull med denne klokkestillinga!
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Haha, pms-farmen beviser sin berettigete rolle! INGEN er tjent med å ha pms'ere i fri flyt!
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Klokkestillinga er jo helt greit, forestill deg enda en time mørke på vintermorgenen...
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Pokker altså. Det med en time ekstra mørkt på morgenen tenkte jeg ikke på. Men da kan vi jo ha vintertid hele året, for på sommeren blir det jo senere mørkt uansett. En time til eller fra med lys på sommerkveldene spiller jo ingen rolle. Da blir min konklusjon: Ja til vintertid hele året.
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #10 Skrevet 30. mars 2010 Nei, for tidligere er bedre på sommermorgenene - da er lufta klarest, fuglene (som ikke går på sommertid) er livligst i firetida, og alt er berre lækkert, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå