Gå til innhold

Syns amming er perverst .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryster er for menn nå til dags. Ikke matstasjon for babyer.

Jeg gruer meg til de ligger babyen min til brystet etter fødselen, tror jeg får panikk.

Syns det er æsj! :-/ Hva er gale med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hakke peiling, men om du får panikk av amming vil jeg anbefale å la være.

Skrevet

Ja det lurer jeg også på. Kanskje noen har et veldig fint svar å komme med hva som feiler henne???

Skrevet

Huff. Trist.

Er vel et steg i amerikansk retning vil jeg tro.

Skrevet

Du har bare ikke opplevd det ennå :) Forhåpentligvis endrer du deg når det skjer. Hvis ikke håper jeg du prøver å holde ut for barnets skyld.

Skrevet

Kan heller ikke si at jeg glede meg til å amme. Det skal liksom være så naturlig, men jeg gruer meg virkelig og kan aldri forestille meg at jeg noensinne vil amme mens andre ser på.

Skal forsøke å amme privat og så får det gå som det går

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det trenger ikke å feile henne noe da. Jeg skjønner henne på en måte - pupper har jo blitt så seksualisert at det er vanskelig å tenke om dem på en annen måte.

Jeg hadde det litt likt (fikk ikke panikk da, hehe...), men nå tenker jeg på pupper som matstasjon for baby, og ikke noe for menn. Fysj og æsj. Hihi.

Skrevet

Tja- det er nok ikke noe galt med deg, men du har vel ingen barn enda?

Mange som kan finne på å spørre "dumme" spørsmål om det å amme som feks om man blir tent av å amme.... Det er ikke nødvendigvis noe galt med de, men går vel mer på uvitenhet:)

Vent å se du, så skal du se at det faktisk er helt naturlig og ikke noe ekkelt og perverst over det i det hele tatt!

Ikke alle som liker å amme heller, så det er ikke noe du MÅ, men jeg anbefaler deg å prøve:)

Amming er noe utrolig varmt og nært mellom mor og barn! (så lenge det går uproblematisk da... )

Skrevet

Jeg har barn jo, på 6år.

Brukte en stund på å finne ut hva PH var, og nei, ser ikke på det! Dummeste programmet i hele verden!

Jeg ble seksuelt misbrukt da jeg var barn da, så sliter kanskje litt med det. Og derfor jeg ikke syns noe om å amme en baby.

Aner ikke! :-/

*HI*

Skrevet

Tja, du har kanskje ingen venner med barn og har ikke sett barn die, sånn at tanken på at pupper er til noe annet enn bare pynt er litt fjern? Du liker kanskje ikke å bli mint på det faktum at du er et pattedyr?

Trøst deg med at det finnes morsmelkerstatning og at du lever i et rikt og fritt land :)

Skrevet

Det må jo være noe grunnleggende galt et sted når man ser på noe som er helt naturlig som perverst. Trist er det også.

Men forklaringen kan gjerne ligge i det seksuelle misbruket du opplevde, for jeg vet at mange som har opplevd det sliter med både fødsel og amming. Og det er jo helt forståelig.

Skrevet

Jeg var redd for at jeg ville synes det var seksuelt før jeg ammet første gang. Det gikk over første gang jeg ammet. Så det er jo greit å tenke at det er det, men greit å prøve det...

Skrevet

Du vil nok føle det annerledes når du blir mamma! Ærlig talt.

Det er det de er laget for, og ikke som leketøy til mannen din.

Lukter forresten tulleinnlegg lang vei! "Hmmm, hva kan jeg skrive som vil provosere mange mødre her inne..joda".

Skrevet

Det er ganske vanlig å ha problemer med amming og fødsel hvis man har opplevd overgrep som barn. Det er viktig at du informerer sykehuset du skal føde på om dette før du skal dit slik at de tar hensyn til deg. Jeg gjorde det og fikk så lite sjekke og lignende som overhodet mulig og de spurte meg først om det var greit før de la barnet opp til meg og lignende.

Lykke til! Du skal se det ordner seg bare du er ærlig med deg selv og tør kjenne og annerkjenne dine egne følelse.

Skrevet

Jeg tenkte nesten som du, men var litt villig å prøve: resultat var fullamming i 8 mnd, slutten da ungen var 20 mnd.

Pupper har en funksjon, og det er faktisk matstasjon for babyer.

Skrevet

21:56 her igjen, leste ikke delen om at du ble seksuelt misbrukt... :-/ har du gått til psykolog for dette?

Trekker tilbake tulleinnlegg biten *rødme*

Skrevet

Ikke et tulle innlegg nei. Dessverre!

Har gått til psykolog ja, til mange. Prøvd å ruse det bort også.

Funket dårlig, begge deler.

Sliter litt med at jeg er så følsom på brystvortene, nedentil og hvis noen stryker meg på huden kan jeg reagere negativt,

*HI*

Skrevet

Det syns jeg også før jeg fikk 1.mann! Da amma jeg til han var over 2, og amma neste til han var 1. Nå er det helt naturlig for meg å amme!

Skrevet

Amming er ikke perverst, men tankegangen din er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...