Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Jeg og eksmann eier et hus sammen. Et hus på tre etasjer, hvorav første etasje er hageleilighet. Nå når vi skal flytte fra hverandre, sliter vi. Ingen har råd til huset alene. Jeg kan få bli her om jeg har råd. Det har jeg jo ikke. Men det jeg lurer på er: Tror dere det er mulig å seksjonere ut huset, slik at jeg kunne solgt leiligheten nede? Det er mitt eneste håp til å kunne sitte med huset... Hvem skal man i så fall kontakte når det gjelder slikt som dette? Er rådvill :S Håper noen kan svare meg
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=21196845 Tenker slik som dette... Huset ligner ganske mye.. Er det muligheter?
moe_ Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 En kjellerleilighet? Nja, er ikke den vanskelig å få solgt? Kan du ikke ha hele, men leie ut "hageleiligheten"? Ellers: ved seksjonering skal det tinglyses, så google i vei
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Nei, får dessverre ikke lov av banken å sitte med så stort lån, selvom jeg leier ut.. Så jeg må få ned lånet. Det er kanskje vanskelig å få solgt slike leiligheter ja :S
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Er ganske sikker på at dette lar seg gjøre. Kjenner en som har gjort det samme. Akkurat hvem du skal kontakte vet jeg ikke, men ta en telefon til kommunen så får du hjelp der.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Takk for svar Snakket med banken nå- Og de sier det er OK, men at jeg må få ca. 2 mill for leiligheten. Spørs om det lar seg gjøre :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå