Gå til innhold

Bil vs tog; hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise på påskeferie noen dager etter mann og barn. Skal også reise hjem noen dager før dem. Har to alternative reisemetoder og lurer litt på hvilken jeg skal velge. Hva ville du gjort?:)

Alt. 1; Bil. Kjøre fra dør til dør, men gjennom Oslo på e6 (litt skummelt). Tar ca. 2 timer.

Alt. 2; Tog. Godt og avslappende, kan lese et blad og bare nyte turen. Må dog bytte tog i Oslo og vente litt på forbindelse videre. Tar ca. 3,5 timer totalt.

Valgets kvaler...:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

når det bare er 2 timer og du reiser alene, definitivt bil!

Skrevet

2 timer mutters alene i bil hørtes ut som en drøm. E6 er overhode ikke farlig.

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i å kjøre bil så jeg hadde uten tvil valgt tog.

En god bok, mp3-spiller og litt snop på toget er helt topp synes jeg :)

Skrevet

LETT bil!

Med tog kan du risikere at det tar 10 timer.

Nei til Nsb! Usj!

Skrevet

Hadde valgt tog. Digg å kunne slappe av med litt godis, en god bok, i-pod og bare nyte at det er ferie:)

Skrevet

Jeg elsker å reise med tog, så jeg ville valgt det. Mye mer avslappende enn bilkjøring!

Skrevet

Har du ikke sett nyheter? Alle tog i Norge står. Kjenner jeg NSB rett, så kommer de ikke i gang med det første heller...

Ta bilen du. E6 gjennom Oslo, går jo nesten ikke gjennom Oslo :) Er så lett så.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Tog - helt uten tvil. Det er mer miljøvennlig og det er utrolig deilig og avslappende å kjøre tog, mye koseligere enn å kjøre bil.

Regner med at problemene de har nå blir løst innen du skal reise.

Skrevet

Eg elskar å kjøre bil, så for meg hadde valget vore lett. Hadde eg derimot reist med ungane hadde eg gjerne gått for tog.

Mulig det er skummelt å kjøre gjennom Oslo, men eg (som aldri før har satt mine hjul i Oslo) kjørte (i lånt bil) frå Sandvika til Torshov - lukeparkerte - og kjørte tilbake, MED to omkjøringar pga vegarbeid og ein stengt tunnel, og det gjekk heilt fint det og. Så då klarar du å følge E6 beint fram tvers gjennom :D

Skrevet

Hvilke problemer tenker du på, Ronja? Min besluttsomhet?:P

Skal ikke reise før om noen dager, så MÅ ikke bestemme meg helt enda.

...og Oslo overlever jeg sikkert, selv om jeg ikke føler meg helt trygg når det er fire felt og full fart :)

Skrevet

Hadde nok selv tatt toget, syns det er avslappende å sitte på toget med en god bok og bare nyte at det er ferie :)

Men med tanke på alt tullet med nsb de siste dagene hadde jeg kanskje tatt bilen likevel...

Skrevet

Tog. Jeg elsker å sitte på tog og lese noe, kikke litt ut av vinduet og kanskje kose meg med en kopp kaffe :)

Skrevet

Skulle jeg reist alene hadde jeg nok valgt tog. Jeg kjører ikke så mye tog lenger så jeg syns det er litt behagelig å ta tog. Og er det ikke noe jeg må rekke så er tog greit, hørte det var stans i togtrafikken igjen i går.

Har tatt toget med to barn før og det var også veldig greit i forhold til å kjøre samme strekkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...