mammatrollet + spire i magen Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Noen som har en oppskrift på gode horn som de vil dele??
M@msen Skrevet 30. mars 2010 #2 Skrevet 30. mars 2010 jeg bruker basis deig til alt jeg baker:) super fornøyd... 150 gr smeltet smør 6 dl melk 1 pk tørr gjær litt sukker litt salt passe med mel, deigen skal være "klissete", men den er god å jobbe med:) (men skal slippe bollen uten å være tørr... Hev i ca 50 min og trill ut til det du måtte ønske:) etterhev... stek på 200 grader i ca 15-20 min. Lykke til:)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Mener du "rundstykke-horn" eller "søte horn"? Jeg har i alle fall en oppskrift på nyyydelige vanilje-horn som du kan prøve deg på hvis du skulle ønske det 100g gjær 200g smør (jeg bruker soft flora) 1 ltr melk 1 ts salt 2 dl sukker 2 ts kardemomme (er du glad i dette, så ta gjerne litt mer) 28-30 dl hvetemel Fyll: Vaniljekrem (laget fra bunn av eller fra pose. -ikke ferdigprodusert, den er ikke noe god! ;P) 225 *C, 8-10 minutter Passer godt til å fryse ned, også er det bare å tine i micro eller ovn hvis du plutselig skulle få besøk, eller bare har lyst på noe godt selv... Før servering, ta gjerne på litt melisglasur, med noen mandeldråper i Mmmm...fikk nesten lyst til å bake selv nå, hehe...
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Ps: deigen heves til dobbel størrelse, ca 1 time+... Etterheves på brettet, og stekes deretter midt i ovnen. Dersom du tenker å servere med melis på, trenger du ikke å pesle med egg før steking, jeg pleier aldri gjøre det -er best med melis på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå