Fifrildi Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Vesla har nektet å snu seg og er godt plassert på rumpa. Skal inn til snuingsforsøk på onsdag og må innrømme at jeg gruer meg en hel del da det visstnok kan være vondt. Forsøker å tenke at det er mindre vondt enn et keisersnitt som pga hodestørrelsen på barnet ifht kroppen blir alternativet om de ikke får snudd henne i morgen... Dette er litt for spennende kjenner jeg!
Chisme Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 er 36+6 i dag jeg også... tror lillegutt har lagt seg på tverka i går... var hos jm i dag som også syns d og bestiller ul til meg forhåpentlig time seinest onsdag... trodde ikke de forsøkte å snu så seint jeg...? håper de prøver d på meg også og at vi lykkes me d begge 2:) lykke til!
2010 Mammaen Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Lykke til! Håper det går fint! Hvis alternativet er ks er nok det beste å forsøke å snu. Har hørt om at det også er mulig å snu med akupunktur - vet du noe om det? Har vært litt bekymret for det samme selv, men i dag viste det seg at gutten vår har snudd seg med hodet ned, så får håpe han holder seg sånn : )
Fifrildi Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2010 Legen kunne i dag fortelle meg at de foretrekker å snu etter uke 37 har bikket fordi babyen da ikke lenger er prematur. Det er er nemlig en liten sjanse for at hjertefrekvensen faller under snuforsøket og da tar man et hastesnitt. Så det går radig nå: ul i dag og snuing på onsdag (og det var bare fordi det ikke var ledig tid i morgen!). Krysser fingrene for vellykket snuing for oss begge! (Og at din kanskje til og med tar til vettet og snur seg innen ul-time)
*pinkypai_jente06+gutt10* Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har baby i seteleie, er 37+5 nå. Prøvde snuforsøk da jeg var 36+0 (ble gjort da siden jeg fødte i uke 37 sist..) og det var mislykket. En sta liten kar jeg har i magen :-D Var veldig vondt men jeg prøvde å konsentrere meg om å puste og at hvis dette går så slipper jeg vurdere KS... men desverre.. Jeg syntes det var verdt forsøket! Har også tatt akupunktur tre ganger for snuing (og modning) men han sitter så godt inni der så :-) he, he.. Men, har ikke gitt opp håpet om at han snur seg i det han har tenkt seg ut, er fortsatt mulig :-) Skal prøve å føde i sete (vektest. til ca 2900 nå i uke 37) men går jeg nærmere termin tror jeg det blir KS. Har forresten 3 cm åpning, er moden og slimproppen er gått så tror han har tenkt seg ut om ikke så alt for lenge! Lykke til med snuing og fødsel :-)
Fifrildi Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2010 2010-håpet+mailykkeliten: Å så bra at din har snudd seg! Det er jo det man går og håper på Jeg har hørt om akupunktur for snuing, men kommer ikke til å forsøke det. Pinkypai: Godt å høre at flere synes snuing er verdt forsøket, også etter å ha gått gjennom et uten hell. Man hører jo om unger som snur seg helt til dagen før fødsel, så jeg tenker at det alltid er håp. Håper du føder skikkelig snart så det er en slank liten baby som vil ut seteveien!
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Jeg fødte første i seteleie. Han var nesten 3900 gram, de TRODDE etter måling at han var max 3500, men... Fødte i Bergen, og der var det ikke snakk om å snu, de mener det har liten virkning. En venninne sin baby snudde seg 2 uker på overtid, så hun var heldig. Nå ligger min nr 3 i sete, men er bare i uke 31. Blir han liggende slik blir det KS har jeg bestemt!
Irmalill Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Lykke til med snuforsøk! Selv er jeg i uke 38+3 nå, og snuppa ligger i seteleie. Har prøvd alt for å snu henne, men hun er bestemt denne. Forsøkte først ostepati, da snudde hun seg i tverrleie før hun snudde seg tilbake. I uke 37 hadde jeg en vellykket snuing på sykehuset, men hun snudde seg også da tilbake. Nå har jeg prøvd akupunktur, uten effekt. Så her blir det setefødsel! Og det skal gå bra. Jeg har født et stort barn før, så vi vet det er god plass i bekkenet. Snuppa er mindre enn broren. Angående snuing så syntes jeg det var vondt, men veldig fort gjort! Absolutt verdt et forsøk! Hadde prøvd engang til jeg også om de hadde gjort to snuforsøk på sykehuset. Håper snuppa de lar seg snu og blir i riktig leie. Lykke til!
Fifrildi Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2010 Mamman til 1,2,snart 3: Det der er litt det jeg er redd for ifht å skulle føde i sete. Vekstestimering og sånt er jo akkurat det - estimering. Er virkelig redd for stygge rifter ved fødsel i sete. Merkelig at Bergen ikke har tro på å snu, har fått vite at man får snudd godt over 50%! Men det er en spesialistjobb, de færreste leger kan dette, så det kan vel så gjerne hende de ikke synes de innehar god nok kompetanse på området. Vet det er mange sykehus som ikke snur foster - Riksen gjør det hele tiden. Irmalill: Takk, vi håper også hun lar seg snu! Jeg har indre samtaler med meg selv der jeg hverken vil føde i sete eller ta ks, så da må hun enten snu seg eller jeg får bli den første evige gravide i historien... Har jo hørt masse suksesshistorier om å føde i sete når bekkenet er romslig nok så for deg går det sikkert helt ypperlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå