Gå til innhold

Et tips til alle dere som skal på tur med MME barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp små plastikkbeholdere evt med tutt på til å ha pulveret i..

Da måler du opp x-ant beholdere med pulver, tar med vann på tåteflaska, eller i termos, på flaske så blander du MME`en rett før barnet skal drikke det..

Hvis dere kjenner noen som skal på tur til Frankrike eller Spania så få de til å stikke innom en foretning som selger barneartikkler eller på store supermarkeder for der finnes det beholdere som er speseilt lagd til formålet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo dritvanskelig å ha med seg pulver og måleskje i en stor beholder, så det var et kjempetips å foreslå å bruke enda mer plass på hundrevis av små beholdere.

Skrevet

På veldig mange matbutikker finnes det sånne fra Avent hvor du kan måle opp tre ferdige måltider.

Skrevet

Problemet er vel at vannet skal være 70 grader ved blanding, og da tar det tid før melken er klar til å drikkes. Babyen min klarer iallefall ikke vente til det har kolnet når vi er på cafè og lignende.

Skrevet

Nå har jeg aldri blandet mme, så har ingen erfaringer, men går det ikke ann å blande med bare halv mengde vann på forhånd, så tilsette den andre halvparten av vannet(som da er varmt) når det trenges?

Evt ikke halvparten engang, men 70/30?

Skrevet

Jeg pleide å ha med meg en boks med pulver og måleskje, termos med varmt vann og ei flaske kaldt vann....og så blandet og mikset jeg...... Klart det blir ikke altid like nøyaktig som på kjøkkenet, men det overlever faktisk ungen

Skrevet

slike beholdere finnes på nesten alle matvarebutikker og apoteker. Tupperware har også en slik sak.

Vi fikk vår gratis fra Nestle for 7 år siden..

Altså ganske så vanlig her til lands.

Men om man bruker ferdig oppmålt pulver eller har en boks med pulver og måleskje er vel ikke den helt store forskjellen. Skjønte ikke helt hva det hadde å gjøre med at barnet ikke klarte å vente til vannet var avkjølt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...