Gå til innhold

For eller imot abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I utgangspunktet er jeg veldig imot abort. Jeg ser på det som om man dreper et barn selv om mange sier det bare er en celleklomp. Jeg elsker barn slik skjenerelt og ser bare på mine egne hvor fantastiske vesner de er.... Men opp gjennom årene har jeg faktisk begynt å tenke litt anderledes.

Jeg har vært borte i jenter som er så forferdelige. De driver med krimenalitet, snylter på nav, snakker med døde mennesker og lever skjenerelt en svært ustabil og usund livsstil.

Jeg vet om flere av disse jentene som har barn og barnevernet har så mye å gjøre at de ikke har ressurser til å innvolvere seg mer en littegrann.

Disse barna jeg vet om, er dømt til å få et grusomt liv med å bli født i en slik situasjon med en så grusom mor. Fremtden deres ser heller ikke så lys ut er jeg redd.... Jeg syntes så synd på dem at jeg får vondt langt inne i hjerterota. Jeg har faktisk tenkt at kanskje det hadde vært bedre om hun hadde tatt abort den gangen hun hadde muligheten til det.

Når det er sagt er jeg sjokkert over at folk tar har så lav terskel med å ta abort. Hva syntes dere abortmotstandere om denne situasjonen jeg har foklart her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For selvbestemt abort, men imot når det brukes som prevensjonsmiddel.

Skrevet

Gjesp? Hva slags latterlig lavintelligens svar er det?

Skrevet

Erfaringsmessig er det vel de som burde hatt vett til å ta abort som lar være å gjøre det.

Definitivt for abort. Vil man ikke ha barn, så bør man kanskje heller ikke tvinges til å få dem. Det er ikke rett for barna.

Skrevet

Det var den første tanken som slo meg når jeg så at denne debatten var kommet igjen... "Lavintelligens" er forresten ikke et ord, hadde du vært hakket med intelligent hadde du visst det.

*gjesp*

Skrevet

skjenerelt = generelt

Skrevet

De som burde hatt vett til å ta abort som lar være å gjøre det?

Så alle barn som faktisk fødes burde etter din mening vært abortert?

Skrevet

Herregud hva feiler det deg da anonym 15:38. Det er tydelig at du har problemer med deg selv. Gjesp

Skrevet

He, he.. Hormoner i sving, 15:43 :) Syntes denne debatten din er drit kjedlig og veldig avlegs. De som er mot abort kan la være å ta abort, mens de som er for og evt kommer i en situasjon hvor de trenger det, kan benytte seg av behandlingen.

Nå gir jeg meg før jeg dubber av... Selv om det var litt underholdene og lese de hissige, hormonelle svarene dine da ;)

Skrevet

Så barnslig å skrive gjesp. Voksene mennesker. Selv om dette er et tema som kommer ofte må dere gjespere vite at det er ikke bare kvinner som sitter her hele dagene hver dag og ikke har noe liv som bare sitter her. Det er ofte det kommer noen innom for å få skrevet ned noe de har på hjerte uten å vite at ting har vært tatt opp mange ganger før. Jeg kan vel si at i denne situasjonen du beskriver hi, hadde nok jeg også tenkt at abort hadde vært det beste. Selv om også jeg sitter med inntrykket at kvinner tyr til abort alt for lett.

Skrevet

Jeg er for .

Skrevet

For. Men mot abort pga Downs.

Skrevet

Så lenge situasjonen tilsier at det kan være eneste løsningen, så går det greit for meg. Men om man tar abort pga at man ikke gidder å bruke prevansjon, så gjør det meg noe forbanna.

Har vært borte i begge deler; Ei venninne tok abort fordi hun var midt i skole gang, og små sjanser for å økonomisk ville klare seg, og den kommende bf var fortvilet da han ikke hadde økonomi som tilsa at en unge var "gunsti", de pratet om det frem til uke 10, og endte med enighet om at det beste for både dem og det som ville være ungen, var en abort. De hadde noen tøffe uker etter dette, men nå er hun gravid på ny, og lykken stråler

Den andre venninna mi oppdaget at hun var blitt gravid, de begge hadde økonomi, tid og plass. Men fordi hun "ikke var klar til å gi opp fest livet sitt", så endte det med abort, et år senere ble hun gravid igjen, og tok nok en abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...