Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Vet selvfølgelig ikke om jeg kommer inn, men håper det. Men så er da mitt spørsmål, har jeg krav på noe støtte? Er samboende og vi tjener normalt 350-370 000 i året hver. Vi har 2(3) barn (han har en "egen") Jeg kan selvfølgelig ikke jobbe like mye som jeg normalt ville gjort mens jeg studerer, kan tenkte meg jeg vil redusere til ca 60%. Hva med stipend og slikt? får man det? Det eneste jeg klarte å lese meg fram til var at i praksisperiodene får man (full?) lønn.
Gjest ->>- Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Om det er lånekassegodkjent (vanlige høgskolestudium er som oftest det) kan du søke lån og stipend hos lånekassen. Fin lånekalkulator på lanekassen.no, studiebelastningen vil vel være 75% i snitt. Lønnet praksis er temmelig uvanlig, med mindre man har praksis på eget arbeidssted. Ville dobbeltsjekket det.
Rampongi Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 har ikke lånekassen en regel på at man kun kan tjene 100.000 i løpet av året. usikker på om det er kalenderår eller skoleår. sjekk ut lanekassen.no Masse lykke til med studiene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå