Gjest sug lut Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Sinnsyktprovoserendeaftenpostens gartner sier at "det er nå snegleslaget står - plukk sneglene nå" - vel, jeg graver ikke en meter snø for å finne snegler, det er for spesielt interesserte. Men det som slo meg var: kunne jeg ikke egentlig lstrø ut sneglemiddelet på den siste snøen (når vi altså kommer så langt) og la sneglemiddelet bli med smeltevannet ned? Jeg tenker da på typen "død ved berøring", ikke "død ved spising". Hvis jeg for eksempel salter komposthaugsnøen (nei, det er ikke min kompost, den var der da vi kom) når det er igjen sånn omtrent ti cm av den så vil den både smelte fortere og saltet vil i prinsippet drepe jævlene når det blir med smeltinga ned?
blomstre Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Ikke være for kjipærn med saltet bare, kjør på! http://www.storm.no/nyheter/salt-kan-gjoere-veiene-enda-glattere-3129201.html Jeg observerte faktisk årets første senglebaby på stormarikåpen min i går :-( Så det skal nok mer enn snø å kulde til for å få has på sneglefaan... (måtte den brenne i helvette, mohahahahah)
blomstre Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Motivasjon til å starte kampen tidlig: - for hver snegl man kvitter seg med på våren/forsommeren, blir man kvitt 400 nye snegler sener på sommeren og høsten!
Gjest sug lut Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Helt enig i det, og følger det manisk gjennom hele sommeren. Ble veldig bra etter jeg tok unna en gjeng veldig tidlig, faktisk, som hadde gjemt seg i sprekken mellom terrassen og grasset. Løfta litt på grasskanten og nedi der var det en hel haug små. Forresten, så på linken din, og hvis det er så at snø+salt gir minus 21,5 grader så skal jeg passe på mens det ennå er snø og så stappe den sprekken full av snø-og-salt. Da fryser de faktisk i hjel. Men efffekten av salt på plen er jeg forresten ikke så sikker på.
moe_ Skrevet 30. mars 2010 #5 Skrevet 30. mars 2010 døde snegler kommer ikke tilbake, nytt gress sår du bare der det trengs.
Aliena Skrevet 30. mars 2010 #6 Skrevet 30. mars 2010 Leste feil og trodde det sto snegleødem. Tenkte at her er det noen med over middels interesse i biologi.
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #7 Skrevet 30. mars 2010 Nå hørtes du ut som Fantomet eller en eldgammel indiansk vismann, og innlegget dit høres ut som det er hentet fra en aforisme-samling, av en eller annen grunn. Ellers har du jo selvsagt helt rett.
Patetica fåkksi Skrevet 30. mars 2010 #8 Skrevet 30. mars 2010 Betal noen flotte franskmenn til å feie over hagen din når sneglene kommer frem, jeg har hørt at de liker dem der. Kanskje du tilogmed får betalt av dem for å servere dem slik en delikatesse. Buffet, liksom.
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #9 Skrevet 30. mars 2010 Feil snegle, ellers skulle jeg gjort det sjæl, snegler er dritgodt, men wolla, bror, jeg lover deg, disse er bare disgusting.
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #11 Skrevet 30. mars 2010 Nei, for feig til det. Men har lest det. De har jo ikke hus heller, blææææææææsj.
blomstre Skrevet 30. mars 2010 #13 Skrevet 30. mars 2010 Det heter seg vel at de ikke har noen naturlige fiender, så hvis ikke kråka vil ha'n så spørs det vel hvor god den er selv med smør og hvitløk ja....
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #14 Skrevet 30. mars 2010 Pinnsvinet tar dem visst! Og frosk/padder, mener jeg. Vi hadde ei lokalpadde her i fjor til noen dessverre rygga over den... Egentlig har vi bra forhold for pinnsvin, lurer på om jeg kan klare å lokke et hit?
Gjest Skrevet 30. mars 2010 #15 Skrevet 30. mars 2010 Med fare for å høres ut som en skikkelig kjærring; å salte snegler er jo skikkelig langsom og pinefull død, da...Bruk ordentlig sneglemiddel i stedet`a, så kan du føle deg litt snill samtidig....?
blomstre Skrevet 30. mars 2010 #16 Skrevet 30. mars 2010 Du må bare starte pinnsvinskole så kommer Bolla løpende, passe på at du ikke lokker til deg hizBollah bare... ...og takk til meg, nå tar jeg ferie. God påske! (Kanskje rømmer jeg inn hit litt av og til for å klage min svigersnød :-))
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #17 Skrevet 30. mars 2010 Haha, hvis jeg noengang får et Pinnsvin skal det hete Hizbollah Pinnsvin, strålende!!! Vi er her for nødanrop, det er helt gratis.
Gjest sug lut Skrevet 30. mars 2010 #18 Skrevet 30. mars 2010 Salting er bedre enn ingenting. Alle som ikke eter Ferramol eller tilsvarende og rolig trekker seg tilbake for å dø i skjul, men i stedet påtreffes i friluft på vei mot plantene mine, havner i saltet og deretter i dass. Akkurat der går min grense for hva jeg orker, nemlig.
Neijasså... Skrevet 31. mars 2010 #19 Skrevet 31. mars 2010 Moskusender og Pekingender synes visst at iberiasneglen er en delikatesse. Tid for nye husdyr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå