lucky_mom Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Hva gjør barna deres i skolens sommerferie..? Den er jo på 8 uker. Kjenner at jeg begynner å stresse allerede med tanken på det. Vi har bare 3 uker ferie, så da gjenstår 5 uker som hun må være alene hjemme. Hun går i fjerde klasse. Vi har ingen besteforeldre som kan passe henne. Noen som har tips til leirer eller aktiviteter eller hva som helst..?
Gjest sug lut Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 SFO har bare en måned stengt. Bor du i Oslo har du Sommerskolen. Ellers - interessebaserte ukesopplegg, idrett/ridning/etc, eller Hudøy.
lucky_mom Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2010 Hun går ikke på sfo til vanlig. Kan hun få sommerplass da, tror dere..? Hmmm - det hadde jeg ikke tenkt på en gang!!
lille sprelle Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Sjekk med kommunen der du bor. Det er som regel aktiviteter i løpet av året. En annen mulighet som kanskje er mer på sikt, er å bli med i f.eks. speider, musikk e.l. Der er det ofte sommerleire og jeg husker fra jeg selv var barn at det var stor stas!
Kamomille Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Et alternativ er jo at du og pappan deler dere noe slik at hun får lenger ferie sammen med en av dere. Undersøk med skolen om hun kan være på SFO. Det blir vel i tilfelle bare frem til juli siden hun etter juli er å regne som 5.klassing I mange kommuner finnes det ferieklubber. undersøk om det er noe slikt hos dere. Ellers pleier endel idrettslag å arrangere f.eks fotballskole, tennisskole, hesteridning osv. DNT har sommerleir endel steer rundt om i landet på ulike leirskoler. Sjekk om det er noe slikt hos dere og evt. aldersgrense.
Mom2Two Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Her er det 9 ukers sommerferie... Du kan jo alliere deg med andre foreldre, så kan dere passe hverandres barn. Kanskje kan hun fly til besteforeldre på andre kanter av landet? Det skal våre. Ellers er det jo masse leirer, fotballskoler, tennisskoler, sommerskoler osv. osv. Det er en kabal som skal gå opp hvert eneste år... Ellers er vel SFO åpent alle uker utenom juli, hvis hun fortsatt har plass der.
mamman t go`gutta Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Her må mannen og jeg ha deler av ferien hver for oss, slik at gutta får lengst mulig ferie. Men vi har 4 uker hver, så da blir det jo litt enklere. Resten av ferien skal vi dele barna mellom besteforeldre. De reiser bort i en uke til morfar. Ellers så har de brukt å være med på et par sommeraktiviteter. Er jo en del sommerleirer rundt omkring. Gjerne gjennom noen menigheter. ( men åpen for alle da ) Lykke til med å få kabalen til å gå opp.
Tjohoppsannhei Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 En venninne av meg hadde begge sine barn på sommerleir på et sted som heter Bjøntegaard i Østerdalen, den gang de var på den alderen. Skrøt veldig av det. Fant nettsiden http://www.bjontegaard.no/sommerleir/sommerleir.html Ser ut til at det er tre ledige uker, den siste i juni/første i juli, og så de to neste i juli. Koster 4000 for en uke, 500 kr for transport fra Oslo, mindre hvis de bor nærmere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå