Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 I går stod hun med en arm på bordet,en arm på sofaen og løftet seg opp samtidig som hun tokdet ene benet over det andre,etter en stund stoppet hun og sa til tanten sin "det hikker i tissen min når jeg trener slik", så gjorde hun det en gang til. Viholdt på å dø,hva skal en si? En blir jo litt satt ut for en tenker ikke at sin 4 åring skal finne ut slikt....Prøvde å si før hun la seg at hvis hun skal trene slik så må hun gjøre det på rommet sitt,men da sa hun at hun har ikke sofa på rommet sitt.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 He he, så søt da. Men ja, det kan jo oppstå vriene situasjoner, og da må bare de voksne være voksne. Blide og rolige, dette er jo helt naturlig. Var et innlegg igår også om en 4-åring med samme interesse. Ikke la det oppstå noe skam rundt det, eller si at hun ikke får lov. At hun kan gå på rommet må jo derimot være fint å si ja.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Er nettopp det,vil jo ikke at hun skal holde på slikt i barnehagen (har ikke skjedd enda) og som foreldre blir en jo litt pinlig berørt siden vi vet hva som skjer. Ha ha:) Tanten tok det nok litt mer kuli enn meg,jeg begynte å le,men prøvde jo å skjule det. HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Unger er jo ikke aseksuelle frem til de kommer i puberteten. Høres HELT vanlig ut det du beskriver. Hadde ikke tenkt så mye på det jeg var jeg deg. Begynner hun derimot å kose seg veldig så er det jo fint at hun gjør det på rommet sitt som du sier :-) Selv har jeg en gutt på 1 1/2 som synes tissen er kjempespennende. Må jo bare le, selv om han sitter kliss naken på sofaen, spiser pizza med ene hånda og napper seg i tissen med den andre....
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Snakk med de i barnehagen da, de er nok vant med slikt! Og forsikre deg om at de gjør omtrent det samme som dere når hun koser seg. Kanskje har de tips? Prøv å ikke bli pinlig berørt heller, dette er jo noe helt annet enn voksen seksualitet! Bare at hun syns det kiler godt eller føles godt, ikke noe rart det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Er enig med deg i at det er litt vanskelig å vite hva en skal si i slike situasjoner. Vi har også en jente på 4 år,og her en dag hun sto i dusjen sa hun "mamma,det kiler i tissen når jeg dusjer der".Jeg gjorde ikke noe ut av det,sa bare "gjør det det ja"eller noe lignende... men måtte jo flire litt også da:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Jeg prøver å ikke la ting være tabu hjemme,sånn at hun skal få et naturlig forhold til kroppen,men må si jeg ble litt satt ut. Hvordan skal jeg forklare at hun må "trene" på rommet sitt og ikke på stuen? HI
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 ha ha:)sorry,må bare le av disse barna våre:) Er så rart at de blir større, vi kommer nok på noe å si når det passer seg. Håper bare ikke hun holder på i påsken hos bestefaren min sammen med hele familien. En blir jo helt satt ut HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå