Mammapudding Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Nå har hun vært helt flytende i magen siden onsdag, da kastet hun opp også, men det ga seg i løpet av fredag. Men diareen gir seg ikke, hun spiser ikke, men drikker noe..innimellom slagene er hun blid og i ok form, men hun er sliten, blek og vil ikke gå. Rett før hun bæsjer har hun selvsagt også ganske vondt, og nå har hun vondt i rompa også, heldigvis ikke rød eller sår, men hun klager over vondt. Hun er 2,5 år. Har snakket med legevakten, hun sa at diareen kunne sitte i flere uker:( Tror ikke Leah sin tynne lille kropp klarer så mange flere dager altså..Så nå tar jeg i mot alt av gode råd og tips!
....mammatilto... :))) Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 jeg hadde ringt fastlegen og fortelt hvordan ståa er...skal ikke gå så langt at man ikke klarer og gå .... har desverre ikke noe tips til dere...sender dere en trøstklem og god bedring
....mammatilto... :))) Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 fant dette : Hovedproblemet med diaré er at barnet mister mye væske. Barnet kan bli uttørret, særlig de minste barna er utsatt for dette. Ved uttørring må man noen ganger innlegge barnet på sykehus. Tegn til uttørring kan være at barnet blir slapt, sutrete og apatisk og gir dårlig kontakt. Barnet kan også gå ned i vekt og få innsunkne øyne. Mørk, konsentrert urin i små mengder tyder på uttørring. Som en tommelfingerregel bør barn tisse bleien ordentlig våt minst 3 ganger i døgnet. Om du mistenker uttørring hos barnet bør du hurtig kontakte lege. Andre årsaker til å oppsøke lege er: •blodig eller slimete avføring •tegn til smerter i magen •hodepine •vedvarende diaré i mer enn 2-4 dager •medtatt barn Om barnet har vært i utlandet nylig bør man søke lege tidligere enn ellers, da det er øket risiko for spesielt alvorlige tarminfeksjoner
Mammapudding Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2010 Tusen takk for svar:) Jeg syns kanskje hun er litt blå under øynene, men ikke innsunket. Hun er i grunn ganske blid, sutrete før hun har avføring, men det er jo ikke noe rart. Ingen særlig matlyst, men spiser en bit knekkebrød her og en bit kjeks her..Føler egentlig ikke at hun er i fare for uttørking, men er veldig redd for at hun skal bli det, vil helst at hun skal slippe å ligge på sykehus stakkar. Hun tisset ganske mye tidligere i dag, det var i bleia da..men syns ikke det virket så veldig mørkt. Fastlegen sa at hun kunne legge henne inn om hun ikke sluttet å kaste opp å ha så sterke magesmerter, dette var på fredag. Siden da har hun ikke kastet opp og magesmertene er ikke der hele tiden. Skal prøve litt forskjellig som kan binde magen litt, syns det er helt forferdelig at hun enda skal bæsje "vann". Har selv vært dårlig siden fredag og jeg har gått ned 1,5 kg. Er ganske så sikker på at hun har gått ned en del også..hun er fra før 97 cm og 12 kg, så ikke så mye å gå på :/ Ringer selvsagt legevakten hvis jeg føler det trengs, men alt de kan gjøre er jo å legge henne inn å gi veske, og så ille føler jeg ikke at det er enda i alle fall.
....mammatilto... :))) Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Det aller viktigeste er at hun har våte bleier og får i seg masse drikke. Bland eplemost og farris. Da kroppen trenger salt .....
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 Få i henne noe å drikke med næring i. Biola, yoghurt og banan kan hjelpe noe.
lucky1 Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Når min første hadde diare som baby fikk han hjemmelaget gullerotsaft som eneste næring...Han var flaskebarn og de skal ikke ha melk når de har diare... Han elsket det :-)
LadyLuck & Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 ikke eplemost, og ikke noe med kullsyre (sier hvertfall ernæringsfysiologen til meg, og jeg sliter med magen/diare) blåbær lyst brød egg mye veske yogurt/biola etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå