Gå til innhold

Har dere kjøpt dere Be Safe Gravid-bilbelte.?


HELomvending

Anbefalte innlegg

Driver å snuser litt rundt, og prisen er tydeligvis den samme, 399,-. Eller har noen funnet det billigere? Magen begynner å vise seg, og jeg synes det er KJEMPE ekkelt å ha bilbelte rett over bebin min, hva om vi bråbremser. 399,- er jo ikke forferdelig dyrt, i forhold til hvor viktig det er, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte dette for noen uker siden:) Tror nok prisen ligger rundt 399,- , selv fikk jeg 25% da:D Kjekt å kjenne folk på sånne butikker:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vurdert det - men ble litt i tvil når jeg ser denne undersøkelsen fra Trygg Trafikk (http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943). Ihht den så skal det absolutt ikke ha noe å si sikkerhetsmessig.

 

Det blir derfor komfort som blir avgjørende for om jeg kjøper det eller ikke. Så langt har jeg nesten ikke antydning til mage (ser bare ut som jeg har spist litt mer enn vanlig - hehe) så vil vente til jeg evnt synes det vanlige er ubehagelig.

 

Dere som har vært igjennom graviditet tidligere? Brukte dere gravidbelte - og var det mer behagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svangerskap brukte jeg det ikke, og kan ikke si jeg savna det heller. I mitt andre svangerskap brukte jeg det, og bruker det nå i mitt tredje pga om det blir en bråstopp så glir ikke sela opp på magen ihvertfall og så er det godt å ha sela under magen uten press:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte det jeg. Leste den undersøkelsen, og skjønner at man ikke blindt skal stole på denne greia. Men da ligger ikke selen rett over magen min, og jeg synes det er behagelig å bruke den. 400kr var ikke så værst innvestering uansett og siden jeg kjører så mye så tenkte jeg det var greit jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde det fra før og har kjøpt enda et brukt pga. vi har to biler :) Mannen min er helt hysterisk på at jeg må bruke det hele tiden. Det er jo viktigst i starten av gravididteten da, de første tre månedene. Da alle viktige organer dannes. Ligger flere belter ute på finn.no til ca. kr. 200,- inkludert porto til salgs, det kan jo være greit å kjøpe et brukt om man ikke vil bruke 400 kroner på et nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be Safe hjelper ikke ved en smell nei, er jo bare festet med borrelås eller trykknapper og det klarer ikke å stå i mot trykket ved en bråbrems.

 

På barnevognhuset i Oslo har de en annen selefester som er en krok på en plate man skal sitte på slik at selsn føres ned og festes i et punkt mellom bena dine. Husker ikke hva den heter men den beskytter magen og fosteret også ved kraftige kollisjoner (i den grad det er mulig).

 

Jeg bor midt i byen og kjører veldig lite bil. Men jeg skal kjøpe denne plateanretningen til sommerens bilferier da jeg ikke tror at BeSafe vil hjelpe i de smellene man virkelig trenger det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev ei inne på mammanett :

"Jeg jobber for HTS BeSafe as og syntes det er spennende å se deres kommentarer. Noen mener at dette bare er et "komfort produkt", men BeSafe gravid er kollisjonstestet med resultatet at BeSafe gravid holder bilbeltet nedenfor magen (fosteret), mens trepunktbeltet opprettholder sin sikkerhetsfunksjon. Slik at både mor og foster sitter beskyttet. Har selv en liten engel og brukte beltet fra tre mnd graviditet."

 

Det er ganske liten bråbrems som skal til før det er fare for barnet. Man bør ikke vurdere i det hele tatt. Bare bruk de! Det er vel bedre å være på den sikre siden og ikke ta sjanse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt slikt belte, jeg hadde kjøpt det om jeg ikke hadde fått lånt. Jeg tar ingen sjanser når det kommer til lille frøkna i magen ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte det første gang og bruker det også nå 2 gang... eg synes det er bedre med litt sikring enn ingen sikring.. i tillegg til at det er mer behagelig å ha beltet under magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...