Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 1 1/2 år gammel og jeg syns han spiser så lite. Det er bare noen små biter brødskive til frokost, og et bar munnfuller til middag. Han drikker bra med vann og melk ellers. Han nekter å spise grøt eller frokostblanding eller noe, men er glad i frukt osv. Noen tips? Jeg nekter å gi han nugatti osv bare for at han skal spise, prøver med tradisjonelle pålegg som smøreost, leverpostei og kaviar. Tror han liker smaken, han bare er så sinnsykt småspist. Det begynte for ca 6 mnd siden, før det spiste han masse. Noen som vet om dette er vanlig? Barnehagen gir meg ikke noen gode svar. Blir glad for tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser eller drikker han mye mellom måltidene? tenker frukt eller melk o.l..

Skrevet

Tja, kanskje litt. jeg blir så glad når han vil ha litt banan eller smoothie eller noe at det hender han får det mellom måltidene. Men det kan gå mange timer mellom måltider, og så spiser han bare noen biter igjen... Han er ikke spesielt mager eller noe, har fine bollekinn og nok av energi, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan han klarer det...

Skrevet

noen barn er jo rett og slett bare småspiste da... nevøen min spiser ikke særlig mye han heller. men etter at all kjeks, frukt og melk blei fjernet mellom måltidene så har han spist mye mer.

har desverre ikke stort annet å komme med for jeg har en som spiser som en kar.

men jeg tenker at det sikkert bare er en periode jeg. om han har energi, legger fint på seg og er generelt fornøyd om dagen så tror jeg ikke det er noen krise. men ville nok ha fulgt litt med og heller ta det opp med helsestasjonen dersom du synes det blir for ille.

men om han er veldig gla i frukt og sånt mellom måltidene så kan du jo legge frukten inn i måltidet. en halv skive og en banan til frokost f.eks. eller kanskje en smoothie som mellommåltid. men ikke gi han noe etter siste måltidet før middag. da kan det jo hende han spiser mer til middag i det minste. og kun vann mellom måltidene. metter det også om han drikker mye men ikke så mye som melk og andre ting.

Skrevet

sånn holder sønnen min på ennå. han er 3 nå! Tror det bare er helt normalt for noen. Men min er ille glad i prim, så hvis han vil spise 3 brødskiver med prim i stede for en halv med ost, så lar jeg han gjøre det. Jeg frister gjerne med nugatti for å få han til og spise mer også. Han liker ikke så godt frukt pga han får vondt i magen, så han skulle hatt litt vitaminer og div tror jeg, men han er hyper og i form, så ser ut som alt er som det skal...

Min lillebror vokste opp på brødskive med leverpostei og nugatti, og det har gått bra, så trukke vi skal tenke så mye på det jeg. Ungene sulter seg ikke, men hvis du merker at formen hans blir slækk og sånn, så må du jo ta kontakt med legen, men hvis han ikke går ned i vekt eller endrer oppførsel eller sånn, så tror jeg du bare skal la det rusle og gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...