Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake kake til å ta med på hytta i påska.. Men hvilken kake?

Har tenkt på gulrotkake, har aldri bakt det før..

Også smakte jeg ei kake en dag her, bunnen var kokoslignende og på toppen var det smelta sjokolade..noen som skjønner hva jeg mener?

Haha, som dere sikkert skjønner så er jeg ikke akkurat noen mester-kake-baker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken kake du mener, men kanskje du finner den hvis du søker på kokos på www.detsoteliv.no?

Wenche på god morgen Norge laget en gulrotkake forrige uke. Den så god ut og skulle holde seg godt hvis man ville ha den med på hytta. :)

Skrevet

Vet desverre ikke hvilken du mener, men hvis du lager gulrotkake så prøv langpannen til Trond Moi - Kjempe god og holder seg saftig leeenge i kjøleskapet!:-)

(google den så finner du den nok!)

Skrevet

Her kommer en oppskrift på gulerotkake som er knallgod ;)

du trenger:

2 egg

200 gr sukker

1,8 dl nøytral olje

2 ts vaniljesukker

140 gr mel

1 ts bakepulver

1 ts natron

1/2 ts salt

1 ts kanel

230 gr gulerøtter (revne)

glasur:

110 gr kremost naturell

50 gr smør (rom temperert,ikke smelta)

1 ss vaniljesukker

200 gr melis

Rør egg og sukker sammen,,men skal ikke bli eggedosis.Ha i alt d tørre og spe forsiktig m oljen.Vend forsiktig inn gulerøttene tilslutt.

Ha røren i en godt smurt form som rommer ca halvannen liter,putt den i ovnen stekes på 145 gr ca en time.Imens lager du glasuren,ha elt i en bolle bruk miksmaster og kjør den glatt og fin.

Den holder opptil en uke,blir saftiger og bedre når den er noen dager.En enkel og knallgod kake ;) lykke til!!

Skrevet

Den kaka med kokos er sikkert bountykake. Den er kjempegod. Du finne oppskrift på www.detsoteliv.no

Personlig er jeg litt lei av gulrotkake, jeg smakte en peanutkake for ikke lenge siden som var kjempegod. Sikkert oppskrift på nett et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...