Gå til innhold

hvilket ammeinnlegg er best???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! lurer på hvilket ammeinnlegg som er best? venter barn i slutten av mai, og begynner å lure litt på sånne ting(:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hva en har behov for. Dersom en lekker mye, trenger en gjerne både papir- og ullinnlegg. Dersom en ikke lekker så mye, men har behov for å holde puppene varme(det trenger en selv om det er relativt varmt i været- kalde pupper er vondt!), er ull definitivt best. Forrige gang brukte jeg bare ull.

Jeg har blitt anbefalt chicco og avent. En del av papirinnleggene klistrer seg til brystvorta, og det er veldig vondt dersom en er sår, men disse skal visst være greie.

Har kjøpt ullinnlegg på apoteket i tillegg. Har hørt om noen som virker helt geniale, men som jeg ikke har kommet over, ullinnlegg med lomme til papirinnlegg.

Skrevet

Chicco:))

Natusan sine setter seg fast:(( vondt!

Skrevet

Jeg har vært fornøyd med COOP sine begge de andre gangene jeg har ammet. Har brukt disse i tillegg til ullinnlegg og aldri hatt problemer med at de setter seg fast til tross for såre brystvorter i begynnelsen. Har smurt brystvortene med lanolinsalve når jeg har vært som sårest og det gir et fettlag som gjør det umulig for noe å feste seg fast. Fant ikke COOP sitt lilla-merke når jeg skulle kjøpe ammeinnlegg på lørdag når jeg var på OBS!, men jeg kjøpte COOP Ânglamark-merket i stedet og får håpe det duger. Ullinnlegget kjøper jeg på Sparkjøp til 59 kr pakka. Duger i massevis.

Skrevet

hvor får en kjøpt cicco sine ammeinnlegg???

Skrevet

CHICCO!!!! Ingen over, ingen ved siden av! Blir ikke våte, men kapsler inn væsken omtrent som et bind.

Skrevet

Jeg brukte Natusan og Libero sine, alt etter hva de hadde på butikken jeg handlet. De satt seg ikke fast på meg ihvertfall..

Likte ikke de derre Chicco sine, for di var brettet i eska.. Hehe!

Hver sin smak...

Skrevet

Jeg lurer også på hvor man kjøper de Chicco innleggene som mange snakker om, har vært på dagligvare, apotek og babyshop, men de hadde dem ikke.... Hvor?

Skrevet

Chocco!! Ingen over og ingen ved siden av!

Kommer pakket en og en i steril forpakning, trekker til seg all væske og kapsler den inn slik at brystvorten er tørr hele tiden, de er antibacterielle og minsker risikoen for brystbetennelse, setter seg ikke fast i brystvorten og sammen med purelan er de gull hvis man holder på å få eller får såre brystvorter!

Prøvde både natusan, avent og libero sist, av disse vil jeg si at libero er nest best. Men stoffet i natusan og avent blir hardt og ubehagelig når brystmelken trekker seg inn og tørker.

Søker du opp Chicco på google kommer det helt sikkert opp en apotek nettbutikk som du kan kjøpe dem i. Vet at det er mange butikker som ikke fører dem lengere pga at avent har tatt over så mye, spesielt i apoteken.

Så jeg kjøpte dem bare i nettbutikk sist gang og de er heller ikke dyre i forhold til mye du får kjøpt i butikken!

Fant ihvertfall ut at de selges på babyplaneten.no og på apotekhjem.no

Selv skal jeg bestille meg opp et helt lager :) Hadde en svært lett utdrivningsrefleks sist gang så for meg var de gull verdt sålenge jeg fullammet!!

Skrevet

Jeg også syns chicco sine er best. Jeg fikk kjøpt dem på Barnas hus.

Ullinnlegg syns jeg er utrolig ekkelt, for gammel melk i ull må være uhygienisk uansett så lenge man ikke koker innleggene flere ganger om dagen og det med å være varm på puppene for å unngå brystbetennelse er egentlig bare tull. Generelt for å unngå betennelse, så hjelper det å være varm på hele kroppen, problemet hvis man er kald er at kroppen bruker energi på å varme seg opp i stedet for å bekjempe evt bakterier.

Skrevet

Nøstebarn har ullammeinnlegg med lomme for papirinnlegg!

Skrevet

Eg synes engangsinnlegg generelt var vonde, de klistret seg sånn til brystvorta, og noen ganger hang det igjen papir (ikke så heldig for babyen å spise...). Dessuten holdt de ikke tett...

Denne gangen skal eg bare bruke bambus og hamp, og har et lag med PUL også så eg er sikker på at det er tett. Hadde veldig mye melk sist da....Ull kommer eg til å bruke om det blir kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...