Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 For et par uker siden var jeg og pappaen til vår lille villmann-gutt på snart 5, ganske fortvilet etter foreldresamtale i bhg. Der har de fått det for seg, at han har problemer med "overgangssituasjoner", og hadde hatt godt av at PPtjenesten blir koblet inn, for å unngå problemer ved skolestart. Igår fikk jeg telefon fra pappaen, som er på fjellet sammen med junior. De hadde vært på en skitur på 13-14 km., og hver gang lillegutt datt i en utforbakke, hadde han blitt sint, trasket fiskebeien opp i bakken igjen og stått ned. Det er gutten sin! You go!
mamman t go`gutta Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Kjempe flink gutt du har, og med stort pågangsmot. Det er bra!! Men, så ikke helt sammenhengen med det møte dere hadde med bhg. Det er på ingen måte et nederlag å måtte få hjelp av PPT. Har selv gått til det steget med min skolegutt. Man vil jo det beste for barnet sitt, og at gutten min får hjelp av PPT er det beste for han nå.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 HI Nei sammenhengen med foreldresamtalen var nok ikke klar. Selvfølgelig er det ikke et nederlag å få hjelp av PPtjenesten. Vi fikk bare enn sånn utrolig guffen følelse av, at hele greia egentlig dreier seg om at bhg-er generelt har for få ressurser til å håndtere de barna, (som det vel alltid er i en barnegruppe på 16-17 barn), som er litt mere "krevende" enn gjennomsnittet. Og det kan godt hende at akkurat mitt barn hadde nytt godt av en ekstra ressurs i bhg. Men jeg kjenner bare at jeg stritter imot. Gutten min har guts, han har omtanke og forståelse for svake/annerledes mennesker, (jeg har utviklet en kronisk sykdom og bruker rullestol), han er flink til mange ting, mindre flink til andre ting, en sunn og frisk gutt, kanskje ikke super-A4, men det har vi jo ikke lyst til at han skal være heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå