Askepott 3 barnsmor Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Har vært hoven pga mye vann men i helgen har jeg hovnet noe veldig opp i fingrene og beina.Var hos legen på fredag og tok blodprøver pga smerter på høyre side ved ribbeina,hadde helt normalt blodtrykk men det var litt protein i urinen 1+,bør jeg ta kontakt med lege eller er det helt vanlig og hovne opp mye?vil ikke mase på legen heller.
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Jeg har også litt protein i urin (hadde dette også da jeg var gravid med nr 1), har hatt dette nå de siste mnd. Vann i kroppen har jeg også, merker spesielt i fingre og føtter. Om du skulle hovne opp mye på kort tid og begynt å føle deg dårlig så ville jeg tatt kontakt med legen snarest.Da kan det være begynnelsen på en forgiftning, hvis ikke ville jeg tatt det med ro, drukket mye rent vann og sittet med bena høyt så fort du får sjansen;)
Askepott 3 barnsmor Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2010 takk for svar, har hatt vann i kroppen fra uke 12 jeg men i helgen har hendene og føttene blitt værre,vondt for å lukke hendene og får ikke lukket den ordentlig,føler meg i fin form ellers,hadde skikkelig hodepine på lørdagen men det er over nå..Har tatt blodprøver og dem viser vel hvis det er noe.
Bumblebeee Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Det skader ikke å ta en tlf til lege eller jordmor hvis du er usikker eller engstelig. Jeg har også fått veldig hovne hender og føtter...faktisk ubehagelig å gå på føttene om kvelden, og hendene verker og er vonde å bruke. Har høyt BT og følges ganske nøye opp.
kathBS Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 hei, ta magnesium tillegg, det har vært en enorm lettelse for meg. Jeg er nesten ikke hoven lengre (uke 40 nå). Og drikk vann. Lykke til!
happy0610 Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Jeg sliter med det samme. Driver butikk og går/står mesteparten av dagen. Dette er ikke godt for kroppen i det hele tatt og er helt ferdig når jeg kommer hjem. Har forsøkt en fridag idag, med lett styrketrening og en gårtur, samt joggebukse og barføtt når jeg har vært hjemme. Det har vært en befrielse, og kroppen føles mye bedre, dog jeg får litt vondt i nedre del av magen når jeg trener styrke. Sikkert bekken eller kynnere, jeg vet ikke, men det plager meg ikke så veldig. Det jeg lurer på er om dere som har vann/hevelser i kroppen også er i full jobb? jeg er i uke 29 nå, og vurdere hva jeg skal gjøre for å få litt overskudd. Jeg har en krevende jobb, og har også mye ansvar for familie mht sykdom/alderdom i familien samtidig. Men det føles litt som et nederlag å be om sykemelding? Jeg vet ikke, hvordan `tenker dere om det?
Askepott 3 barnsmor Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2010 Godt jeg ikke er alene:) har liksom hovnet opp veldig i helgen mer enn før men det er sikkert normalt.SKal prøve og ta magnesium takk for tips:)
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Hei Grunnet at min arbeidsgiver ikke kunnne tilrettelegge min jobb for meg gikk jeg ut i 50% svangerskapspenger fra og med uke 13. (Jeg har ikke lov til å gjøre den jobben jeg gjorde etter uke 12.). Jeg har fortsatt i en kontorstilling i skiftordning men nå etter uke 32 har jeg også måttet gi meg med nattskiftene. Så jeg har ikke så stor stillingsprosent igjen nå. (ca 25% bare)..
Gjest Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Hvilket merke og hvor får du kjøpt dette? Magnesiumtilskuddet altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå