Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #1 Skrevet 29. mars 2010 Har nesten ikke sovet noe i natt pga tannverk + GRUER MEG til å trekke visdomstanna idag.. Har IKKE lyst, har lyst å ringe å si jeg er syk eller noe, blir helt kvalm og svimmel av å tenke på at jeg skal trekke en tann idag, og bedøvelsen er jeg livredd... Sist brukte jeg to timer på å trekke en tann!!!! :(
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #2 Skrevet 29. mars 2010 Hvis du har så ille tannlegeskrekk bør du til en annen gang få vival eller valium i forkant slik at du slapper mer av. Du kan be tannlegen overflatebedøve før du får bedøvelse, da kjenner du litt mindre av sprøyten. Det pleier å gå greit å bedøve visdomstenner så dette går bra! Husl å puste med magen mens du er i stolen og slpp mest mulig av. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #3 Skrevet 29. mars 2010 Jeg klarer det bare ikke.. jeg klarte nesten ikke å ta bilde av tennene da jeg var der forige uke, brakk meg så fort de stakk den greia inn i munnen.. Forklarte jeg var redd for tannlege, og gråt osv. fikk bra støtte men d gikk veldig fort og hun sa bare at jeg måte til spesialist idag og få fjerna tannen pga stort hull i begge visdomstenner på venstre side.. Jeg klarer ikke å gjennomføre det idag, er såå redd for bedøvelsen og følelsen av å bli nummen Hysterisk jeg vet!!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 En reell frykt er ikke det samme som hysteri, selv om det kan bli det. Jeg foreslår at du går til spesialisten, ber om beroligende og bestiller en ny time. Eventuelt at du drikker to glass vin først. Bare sørg for at du ikke kjører! Personlig synes jeg man skal vise stor forsiktighet ved bruk av beroligende medisiner, men hos pasienter med tannlegeskrekk kan det være helt riktig. Alternativet er jo aldeles fryktelig tannhelse på sikt. Jeg ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Kan jeg ringe og be om ny time idag da? evt få hentet respept på beroligende?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #6 Skrevet 29. mars 2010 Det er klart du kan det. Jeg ville likevel tro at den som eventuelt vil skrive ut beroligend etil deg er tannlegen som har sett deg i situasjonen og vet hvor redd du er.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #7 Skrevet 29. mars 2010 tusen takk:) Er det farlig å gå feks en uke med stort hull i visdomstannen ? tenker på om man kan få betennelse eller noe?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Det kan du, og du kan slite med smerter. Så du må jo veie alternativene opp mot hverandre. Et annet alternativ er å få dette gjort i narkose, men det er dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå