Gå til innhold

Burde jeg være bekymret over bevegelsene til barnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 barnet mitt beveger seg ikke like mye som før, men kjenner jo bevegelser.

Men, ikke full rulle som andre beskriver..

Burde jeg være bekymret over dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg er ingen ekspert, men det er jo ofte at bevegelsene blir mindre og mindre etterhvert - for det blir jo trangere om plassen der inne! :)

Skrevet

Nå sies det jo at man skal ta kontakt med føden om man merker forskjell i barnets bevegelsesmønster.

Om du er bekymret så kan du jo hvertfall ta en tlf. til føden. Så kan det jo hende de vil ha deg inn på en sjekk.

Å du høres jo litt bekymret ut. Ring heller en gang for mye.. Så får du ro og fred også :o)

Skrevet

Hvis bevegelsesmønseret har forandret seg iløpet av gårsdagen/i dag ville jeg tatt en telefon til føden, men hvis denne forandringen har kommet iløpet av noen uker så ville jeg tatt det med ro.

Når det blir mindre plass å bevege seg på blir det jo også mindre bevegelser å kjenne. Viktigste er å kjenne liv noen ganger iløpet av dagen.

Hvis du er bekymret enda så bland et glass med saft (med sukker). Husk iskaldt vann og litt sterk saft. Får du ikke noen respons da så bør du ringe føden.

Skrevet

Veldig mange opplever at babyen roer seg rundt uke 32-33, av en eller annen grunn. For noen tar det seg opp igjen, mens andre forholder seg rolig fram til fødselen.

Man skal kjenne liv hver dag, det er regelen. Og det gjør du jo, så du skal ikke behøve å være bekymret. Det hender at babyen snur seg litt, sparker innover eller mot et sted der du ikke kjenner det så godt, eller de har ikke så mye plass til å sparke lenger, så du kjenner mer glidende bevegelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...