Bidleba*4unger Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har akkurat avsluttet Val McDermid sin bok "Retterstedet", en god bok som jeg anbefaler de som ikke har lest den! Noen som kan anbefale meg en annen god krimbok for påsken?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 P.D. James skriver bøkene om inspektør Dalgliesh, og der er det mye å velge i hvis du liker engelsk krim:-)
Bidleba*4unger Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2010 Engelsk krim er det beste som finnes, tror jeg har lest alt av P.D.James! Neida, MÅ ikke være krim, trenger noe å lese etter påske og! Måå legge meg, de små har ikke tatt ferie fra å vekke meg tidlig. Gleder meg til å lese flere forslag i morgen!
Den Blå Engel Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har akkurat lest ut Hypnotisøren, den kan anbefales. Skulle egentlig spare den til påske, men det gikk ikke å legge den fra seg. Husker ikke forfatteren, det er et pseudonym, Ett-eller-annet Kepler. Dersom du likte Retterstedet, har jo Val McDermid skrevet mye bra krim. Selv likte jeg Sirenens sang og Tournment of others (Andres plage?) veldig godt. Jo Nesbøs krim fenger meg veldig, kanskje bortsett fra den siste.
Den Blå Engel Skrevet 29. mars 2010 #9 Skrevet 29. mars 2010 Heh, "torment". Den postet seg selv før jeg fikk lest korrektur Anbefaler også bøkene til John Ajvide Lindquist.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #10 Skrevet 29. mars 2010 "Retterstedet" var en flott bok. Jeg gjettet virkelig ikke slutten. Lest den to ganger og den var faktisk like interessant da jeg viste slutten. Anbefaller alle agatha christie bøkene som påskekrim. Ingen over, ingen ved siden.
*Rutletutt* Skrevet 29. mars 2010 #11 Skrevet 29. mars 2010 "Retterstedet" er en av mine favorittbøker! Vil også varmt anbefale andre bøker av Val McDermid - hun skriver veldig bra. Er en jungel av knallbra krimbøker der ute, og jeg har mange anbefalinger;-) Johan Theorins "Skumringstimen" er knballbra! Jeg har nettopp begynt på "Nattefokk" av samme forfatter, den skal visstnok også være god. Arne Dal har skrevet mange bra bøker i serien om A-gruppen, svensk krim på sitt beste. Har du ikke lest Camilla Läckberg, Jo Nesbø, Henning Mankell, Håkan Nesser og Stieg Larsson har du MYE å glede deg til;-) Chris Tvedts bøker er veldig bra, samme med Arnaldur Indridassons og Jan Mehlums bøker. Jeg skal, etter denne jeg har begynt på nå, lese Shutter Island. Så filmen forrige uke og elsket den! Mamma har boken, og sier at den er veldig bra, så gleder meg til å ta fatt på den. God påske og kos deg meg masse gode bøker:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #12 Skrevet 29. mars 2010 Har lest alle bøkene til Val McDermid, likte absolutt alle sammen jeg! Hvis du vil ha litt mer triller må du lese Jeffery Deaver, de er gørrspennende. Har leker virkelig med oss, helt umulig å gjette slutten i bøkene hans, han snur gjerne hele plottet trill rundt flere ganger i løpet av boka. Vil du ha litt "koseligere" krimbøker som er lettleste og fengende er Camilla Läckberg å annbefale. Samme med Liza Marklund, den nyeste hennes (Postcard-killers) likte jeg veldig godt. Bøkene jeg har tenkt å lese i påsken er Hypnotisøren og Little Bee. Skal uten tvil kjøpe den nyeste til Jeffery Deaver også, har alle bøkene hans i samlingen.
*Rutletutt* Skrevet 29. mars 2010 #13 Skrevet 29. mars 2010 Hmmm...da har du gjort meg nysgjerrig på Jeffery Deaver...må visst ut å se om jeg finner noe av ham. Er det bøker i en serie eller er de helt frittstående? Hvilken bør man begynne med? Mener jeg har hørt navnet flere ganger før, men tror ikke jeg har lest noe av ham (det hadde jeg vel husket hvis bøkene er så bra som du sier, anonym 08.59;-))
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 Flere av bøkene til Jeffery Deaver er filmatisert, f.eks Knokkelsamleren er spilt inn med Denzel Washington og Angelina Jolie. Den var etter å ha sett den filmen jeg begynte lese bøkene hans. Han har fått mange priser for bøkene sine.. Det er frittstående bøker, men flere av dem har samme hovedpersoner (Sacks og Rhyme), de kan leses uavhengig av hverandre, men er kanskje en fordel om du leser i riktig rekkefølge om du blir like hekta som meg og etterhvert vil lese alle sammen Første norske utgivelsen er Jomfugraven.
Bidleba*4unger Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2010 Wow, denne listen skal jeg spare på, tusen takk for megagod hjelp! Har vært og kjøpt to bøker fra denne listen, i morgen skal jeg se om jeg finner fler. God påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå