Gå til innhold

Sosial angst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år hatt sosial angst, men aldri gjort noe med det. Vurderer nå og ta kontakt med lege for å få hjelp. Men kan legen ta det videre til barnevernet, siden jeg har en liten baby? Jeg har ikke fødseldepresjon eller noe, sliter bare litt i sosiale situasjoner... Noen som vet? Eller som selv har angst??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen tar barnet ditt for at du har sosial angst så lenge du ikke nekter barnet ditt et normalt liv.. Ikke vær redd. Det er positivt at du vil søke hjelp, det kan bedre situasjonen for dere begge.

Skrevet

Jeg har sosial angst. Starta med behandling til psykolog i juni i fjor, fødte i august og går fortsatt til behandling. Har ikke hørt noe fra barnevernet enda :) Vi forsømmer jo ikke barna våre selv om vi har sosial angst.

Men jeg vil virkelig anbefale deg å søke hjelp, for det er faktisk en lidelse man kan bli frisk av.

Lykke til :)

Skrevet

Nei, er ikke det jeg er redd for. Men det jeg lurer på om legen alltid tar det videre til barnevernet? Altså sier ifra??

Jeg murer meg ikke inne, er sosial av meg, møter folk flere ganger i uka, men det er fordi jeg tvinger meg selv også da! :)

Skrevet

Jeg leser boken "tenk deg glad" kjempefin bok om å bli kvitt angst=)

Skrevet

Takk for svar :) Ja, kanskje jeg skal kjøpe meg den boka! Skal ihvertfall ta kontakt med lege etter påske..

Skrevet

Det er veldig bra at du dytter deg selv. Eksponering er det beste du kan gjøre for deg selv, men også bra at du går til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...