Gå til innhold

Flytte baby til eget rom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tok dere babyen inn til sitt eget rom?

Min på 2 mnd'er sover i ei vugge på siden av senga mi...men han må jo etterhvert begynne å sove i sprinkelsenga på sitt eget rom.

Når ble dere klar for det??

Kjenner jeg gruer meg nesten litt, hehe. Vugga er jo ikke kjempestor, så er og begrenset hvor lenge han kan ligge i den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm... vår sover i sprinkelseng på rommet vårt ennå, snart 6 mnd. Men er vel på trappene å få han på eget rom snart.

Skrevet

Rundt 3 mnd alder har begge våre blitt "kastet ut" av rommet vårt og inn på eget.

Skrevet

Nummer 1 flyttet da han var 2 mnd og 1 uke.

Nummer 2 flyttet 1 uke før hun var 2 mnd.

Nummer 3 flytter nok enda tidligere.

Begge gikk fra å vokne hundre ganger hver natt til å nattavvenne seg selv i løpet av de to første nette alene. Så det var tydelig at de trengte fred fra meg :o)

Skrevet

hehehe Frokostquiz! :) "Fred fra deg".

Mini her sover hele natten allerede.

Skrevet

Du trenger vel ikke stresse med det? Hvorfor skal en liten baby sove alene når vi voksne sover sammen? Det er uansett anbefalt å vente til babyen er minst 6 måneder. Når et spedbarn ligger alene sover det tyngre og det øker faren for krybbedød. Det er ikke et mål at et så lite barn skal sove hele natten. Gutten min er 14 måneder og han sover sammen med oss. Er så koselig:)

Kanskje du kan flytte sprinkelsenga inn på soverommet hvis vugga er for liten?

Skrevet

Må babyen sove på eget rom bare fordi han skal bytte til større seng? Her har vi babysengen på vårt soverom... Men når hun blir 3-4 mnd, så vil jeg kanskje ha ett litt annet syn på det hele, og da blir det kanskje deilig om hun flytter til eget rom...

Skrevet

Eldste var 20mnd da han ble flyttet på eget rom.

Minste 14mnd. Men minsta tar vi fortsatt inn på vårt rom når hun våkner om natta.

Skrevet

Mine ligger på vårt rom i sprinkelseng, selv om jeg ikke får opp skapdøra:) Jeg er ikke klar til å legge barn på eget rom før de er rundt året.

Skrevet

Piraten lå i vognbag inne på vårt rom til fylte 4 mnd. Da flytta hun inn på eget rom og egen seng. Gikk så fint så.

Skrevet

Han sov alltid i sprinkelseng da..

Men flyttet han på eget rom når han var litt over 5 mnd.. Da begynte han å våkne når vi la oss..

Skrevet

han flyttet på eget rom da han var 17mnd. men sov alltid i egen seng da. flyttet på han da vi ikke engang kunne åpne beltespenna i samme etasje før han våknet. det gikk veldig bra i grunn. hadde brukt rommet lenge som lekerom først. nestemann blir nok liggende på samme rom til hun flytter ut da vi ikke har flere ledige soverom;) eller frem til vi får gjort om kjelleren.

Skrevet

Førstemann ble flyttet da hun var 7 uker og sov da hele natten. Hun var sånn som våknet av våre lyder. Mens andremann samsov vi med i 3 mnd og flyttet på eget rom ved 5 mnd:) Barn har så forskjellig behov:)

Skrevet

Collette,

Misforstå meg rett - jeg har ikke som mål at babyen skal sove gjennom hele natten. Han gjør det allerede, og det skjedde av seg selv når han var 1 måned.

Grunnen til at jeg la ut innlegget er fordi samboer mener at det snart er på tide å få ungen på eget rom. Men jeg syns det er litt tidlig ennå.

Må nok flytte sprinkelsenga inn til oss når vugga er for liten ja! :)

Ser det er veldig variabelt for når folk flytter babyen inn på eget rom.

Dere tror ikke det blir problematisk å flytte ungen ut først etter et par år? Tenker da på hvordan de takler det.

Skrevet

Vår er 8 mnd og sover på vårt rom enda. Det er vel anbefalt å ha de på foreldrerommet det første året for å forhindre krybbedød?

Vi flytter henne inn på rommet til storebroren når hun er litt over et år tenker jeg. Må være trygg på at hun sier ifra om han bøller og at hun sover hele natta. :)

Skrevet

har en på 8 mndr jeg også som fortsatt sover på vårt rom.. er så koselig atte:) når han våkner i 7-tiden om morgenen legger jeg han oppi senga vår og ammer han, så kan han sovne å sove i 1/2 - 1 time til, det er deilig det :)

Skrevet

førstemann vår sov forresten på samme rom som oss til han var 9 måneder. Så sov han på eget rom en stund, kanskje i 6 måneder.

Så måtte vi flytte igjen pga mugg i veggene i bygget og da ble det inn på vårt rom igjen... Det var et soverom på 40 kvadrat da, med en egen krok med tre vegger. Da han ble 1 år og 9 måneder ca fikk han på nytt eget rom. Det gikk bra det altså...

Skrevet

Han var ca 4 mnd.

Hadde en periode der han var veldig var for lyder. Sov mye bedre når han lå på naborommet i stedenfor (men ble ikke nattavvent før han var 11 mnd)

Skrevet

Jeg hadde vanskelig med å få sove pga snufting, snøfting og rotering fra babysenga, så flyttet han ut da han var 6 mnd. Ventet til da pga krybbedødanbefalingene.

Skrevet

Mini flyttet på eget rom når han var 3 mnd for da fikk vi babycall i dåpsgave:) var sååå mye bedre å ha vært vårt rom, alle tre sover myye bedre..nå er han snart 10 mnd og jeg kunne ikke klart å hatt han på vårt rom, våkner jo av hver minste lyd..

Men alt det her dere nevner om krybbedød, har aldri hørt at det har noe som helst noe å si??? pratet med både helsesøster og div venner med x antall barn hver om det å flytte til eget rom når han var 3 mnd..men aldri ble det nevnt noe om krybbedød...er det noe fakta i det? evt noe link å¨lese?

Skrevet

Vi var fryktelig trege med det der. Eldste var faktisk 21 mnd da han flyttet "for seg selv." Vi utsatte og utsatte, men da vi endelig gjøre det kunne vi ikke skjønne hvorfor vi ikke hadde gjort det før! :)

Minste er 3 mnd og skal få eget rom når vi flytter til sommeren.

Skrevet

Her var hun litt over året når vi flyttet henne over, fordi vi hadde bare et soverom. Det gikk strålende:-D (sov over fra 6 mnd)

Helsesøster sa de anbefalte å ha henne inne på samme rom til de var rundt året... Ikke noe stress for oss uansett.

Lillebabyen som kommer blir nok å være på rommet vårt så lenge hun våkner på natta iallefall:-)

Skrevet

Det står om det på iden til landsforeningen for uventet barnedød. De anbefaler at barnet sover på rom med foreldrene spesielt de første 6 mnd.

Skrevet

Lillegull ble flyttet på eget rom 10 mnd gammel.

Før det var jeg ikke klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...