Gjest Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Jenta vår på 11 dager sover i en slags kurv før vi legger oss om kvelden slik at hun sover i stuen der vi oppholder oss. På den måten har vi lett kontroll på henne og kan lett ta aksjon om hun gråter og skal ha mat eller kos. Når vi legger oss i elleve-tolv-tiden, flytter vi henne over i en vugge vi har ved siden av dobbeltsengen. Hun har også sin egen seng på soverommet vårt, men hittil har jeg følt at vuggen fungerer best ettersom jeg da har mest oversikt over henne. Sov deres små i egen seng fra dag én? Etter amming om natten hender det at hun blir sovende mellom oss, men det er noe jeg forsøker å unngå. Synes bare den sengen er så stor for lille babyen min... Hehe.
Fjerteberte Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Begge mine har sovet på samme måte som din. Bare at vi brukte vognbagen. Først i stua, for deretter å bli flyttet inn på vårt rom- ved siden av min seng når jeg har lagt meg. Sånn har vi holdt på til rundt 3 mnd alder- da har de blitt flyttet inn på eget rom og i egen seng.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Det med vognbag har jeg ikke tenkt på, engang... Hehe. Men hun pleier ikke å våkne av overflyttingen fra kurv til vugge, så da er det kanskje like greit at jeg ikke monterer ned vogna. Kan fort bli vanskelig å feste vognbagen på igjen=). Jeg vet ikke hvor lenge hun skal være på rommet vårt, men 3 mnd hørtes ungt ut? Hm..
septbaby09 Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Omtrent som dere:) Han ville helst sove inntil hele tida han da, men sov ofte i bagdelen i stua, og om natta når vi la oss, sov han ofte mellom oss, fordi han nektet stort sett alt annet. Noen ganger sov han i bagdel oppi sin egen seng Etter 6-7 uker bedret det seg, men vi samsov vel i nesten 3 mnd, og jeg skulle i utgangspunktet ihvertfall IKKE samsove, hehe... ting blir ofte ikke slik man tror. Sier bare, nyt det litt, det går fort over
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Har fra vi kom hjem sovet i vuggen sin hver natt. Han sover godt der! (har byttet til sprinkelseng nå da, er 8 mnd). Syntes også sprinkelsengen var veldig stor, syntes det ennå. Men vuggen var litt lunere. Du kan jo bruke baggen til vognen eller kurven oppi. Kommer jo litt ann på hvor store de er da. Her får tassen komme opp i sengen på morningen å puppe litt. Går også ann å lage litt "rede" i sengen slik at det blir lunere, med et teppe ol
Fjerteberte Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Jeg syns også 3 mnd var veldig tidlig med førstemann.... men gubben bestemte, og jeg skjønte vel innerst inne at vi alle kom til å sove mye bedre- noe vi også gjorde ( etter at jeg ble vant til at lydene plutselig var litt lenger borte!) Med nr 2 var det jeg som ikke orket mer. Da måtte jeg slutte med amming pga medisiner, så da var det greit at hun "flyttet ut" siden vi alltid sovnet etter natt-maten =). Har en veldig enkel bagvogn som det bare er å klikke på plass.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Har vært veldig fornøyd med det her, bruker det ennå.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Det eneste jeg tenker på, er at den sengen var litt av et bomkjøp. Men klart, vi visste jo ikke at hun ville sove så godt i vuggen...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Hvilken seng var bomkjøp? Du vil jo få bruk for en sprinkelseng hvis det er det dere har, det kommer en tid der vugga blir for liten.... Vi samsov mye vi også, men etterhvert satte vi sprinkelsenga inntil min side av senga sånn at jeg kunne ha hånda inn hvis det var nødvendig. Lagde også "rede" på alle kanter, og det fungerte fint. Har brukt det helt til ca 10 mnd alder.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Den er lik denne... Og en slik varer vel ikke så lenge? Dessuten synes jeg egentlig det er ekkelt med sprinkelsenger. Hm...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Tja... Vet ikke hvor lenge en sånn en kan brukes... Men den er jo ganske så lik en sprinkelseng da?? Bare at denne er oval i stedet for rektangulær... Og denne er mindre.. Synes nå jeg da
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 Ja, er sprinkelseng. Men jeg liker som sagt ikke sprinkelsenger noe særlig...
lille sprelle Skrevet 29. mars 2010 #14 Skrevet 29. mars 2010 brukte lekegrind om dagen og vognbagen om natta til hun begynte å sove så mye sammenhengende at det var noe vits i å bruke egen seng (ca 6 mnd) Ikke noe problem med samsoving så lenge ingen av dere er røykere eller tar sterke medisiner.
Alba44 Skrevet 29. mars 2010 #15 Skrevet 29. mars 2010 Brukte vogna på dagtid, og sprinkelseng fra første dag hjemme. Men; han var jo så bitteliten oppi senga, så "reiret" den. Han ble født for tidlig og på intensiven gjør de det med de små. Ligner mest på mors mage da. Gratulerer med din lille!! ;O))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå