Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Noen som har/har hatt nyfødt baby med skikkelig forkjølelse? Min baby er bare 2 uker gammel og hoster mye og skikkelig:S det surkler og piper i halsen/brystet hans og jeg blir skikkelig bekymret. Han har kastet opp ofte og mye d siste dagene, virker som han hoster til han spyr liksom.. men til tross for dette virker det som han får i seg nokk melk, han er mett og fornøyd og sover godt. Har vært hos legen som har lyttet på han osv. men han ville ikke gi han noe mot forkjølelsen, han sa det beste var om han klarte seg uten siden han er så liten ennå. Men jeg blir skikkeli bekymret når han hoster som verst, spesielt ekkelt er det når dette plager han om natten, det eneste jeg kan gjøre for å hjelpe han er å løfte han opp, virker som det hjelper litt. Jeg kan selfølgelig dryppe litt morsmelk i nesen hans også,men det virker ikke som han er tett der, det er liksom halsen som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Legg noe under madrassen slik at han ligger litt i "nedoverbakke" så blir det litt lettere for han å puste hvis han er surklete i brystet.Og husk at ett veldig tørt sovemiljø kan gjøre at man blir veldig tørr i slimhinnenede.det bør ligge mellom 40 og60% i luftfuktighet. Jeg tok saltvann i nesen på min når hun var slik som din(husker ikke om hun var så liten ,men kankje 1 -2 mnd)det hjalp også for å løsne i brystet!Men ring barneavd på ulevål,de har mere peiling på små og de tar seg bedre tid enn på legevakten.nr er:23015538 lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Hvis du ringer legevakten vil de be deg komme ned til en vurdering. Barn under 3 mnd skal liksom ikke bli syke da.... (ja jeg vet de kan bli det, men de skal da alltid sjekkes). Dra til legen med han i kveld du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå