Gå til innhold

Ville du tatt sjansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har litt lyst å ta med oss sønnen vår og dra på en 2-3dagers tur til svigers i uka som kommer. Men nå er jeg plutselig litt usikker på om jeg vil ta denne sjansen..

Jeg er 34+2 nå, og var innlagt over natten sist helg pga falske rier/kontraksjoner eller va det var de kalte det... Sist gang fødte jeg i uke 35+5, og leser at disse kontraksjonene er et tegn på at fødsel er i gang om 1-2 uker.. Og det har jeg hørt flere eldre folk også har sagt...

Det er ikke snakk om å kjøre langt for dette besøket vi tenker på (ca 2,5time hjemmefra), og er faktisk nærmere et annet sykehus hvis vi er der enn hvis vi er hjemme.. Men jeg skal ikke føde på noen av disse sykehusene, har fått fødeplass på et sykehus med barneavd i tilfelle det skulle bli prematur fødsel...men skal ikke reise dit før 12.april..

Så hvis det skulle skje noe i løpet av 1 uke, så blir jeg uansett sendt med enten ambulansefly eller -helikopter hvis det er forsvarlig..

Huff blir så usikker på om jeg skal dra på denne turen eller ikke..blir sånn passe sprø her jeg sitter... :S :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å svare på syns jeg. Jeg vet ikke hvordan du hadde det sist graviditet, men jeg vet at det er viktig å kjenne på magefølelsen!! Men som du sier så er du nærme et sykehus og da tror jeg nok at jeg hadde tatt sjansen på det. Du er i trygge hender:)

Kan jeg spørre hvordan disse falske riene/ kontraksjonene du hadde var? Jeg har en følelse om at jeg hadde dette for noen dager siden... Og, tegn på at fødselen er i gang om noen uker?? Dette skremmer meg litt.. Er "bare" 32 uker på vei..

Skrevet

Nei det er ikke så lett det her. Sist gang gikk vannet og det bar rett inn til føden, ikke noe problemer i sv.skapet verken nå eller da som kan være årsaken.. hmm..

Disse falske riene begynte vel egentlig som kraftige kynnere, det var iallefall det jeg tenkte når jeg kjente det, lørdags ettermiddag. Fikk veldig vondt i lysken og i korsryggen. Tok et varmt bad, beveget meg litt men det ga seg ikke. Jeg tenkte at det måtte nå vel gi seg snart, men natten kom og jeg fikk ikke sove pga smertene, og det ble bare kraftigere.

Søndags formiddag var vel verst, da hadde jeg så vondt at tårene kom fram. Men jeg ventet til litt ut på ettermiddagen før jeg ringte føden.. (jeg har før og i sv.skapet hadd en del ryggproblemer så jeg tenkte også på at det kunne være den som hadde en dårlig dag.. )

Vet ikke om det var god nok beskrivelse men håper det da :)

Ellers så veet jeg ikke om det stemmer det her med et det er tegn på at fødselen er i gang om 1-2uker. Så bare noen som skrev det her inne, og hørt at noen eldre damer har sagt det. Men det er sikkert veldig individuelt, som alt annet. Håper det iallefall :)

Skrevet

reis-og kos deg :)

Hvis du merker noe eller blir litt stresset, er det bare å hoppe i bilen igjen. 2, 5 timer er jo ikke langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...