Gå til innhold

Sinnsyke magesmerter:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele dag har jeg hatt ekstremt vondt i magen og korsryggen. Det er sånn at jeg holder på å begynne å grine, og det er skikkelig "tak" på en måte. Men sist jeg sjekket hadde jeg i grunnen ganske flat mage, så jeg tror liksom ikke akkurat at det er en baby på vei ut selv om jeg kjenner fantomspark i lange baner:-p

Noen peiling på hva dette kan være? Har ikke mensen så det er jo ikke menssmerter heller.

AU:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff... =( Kan det være en blanding mellom "mens" smerter og luft?? Trodde jeg skulle krepere fredagen.. var helt grusomt i nederste del av magen. Ta deg en varm dusj og sett dusj hodet i magen, hjalp meg =) God bedring vennen!

Skrevet

I magen eller i livmorområdet? Kjennes det ut som menssmerter?

Skrevet

Kan det være en SA?

Det var sånn som du beskriver det når jeg hadde det..

Skrevet

Jeg hadde enormt vondt i magen en periode, og det var begynnende magesår. Fikk noe for det hos legen som fungerte etter en stund.

Skrevet

Eggløsning? Eller er du gravid?

Skrevet

Ja det kjennes ut som livmorområdet, og det er aller verst i korsryggen. Jeg klarer ikke å stå oppreist for det er vondt både i magen og ryggen.

Skrevet

mockis: Tusen takk:-)

Janiene: Jeg har spiral, men det kan jo være. Har hatt endel utflod (beklager detaljer) i det siste men har ikke tenkt over det siden jeg har spiral.

suppegjøk: Jeg er ca. midt i mensperioden så det kan jo være eggløsning. Men jeg har aldri hatt så vondt rundt el før. Tror ikke jeg er gravid siden jeg har spiral.

Skrevet

For å skremme deg opp litt kan det være cyste på eggstokken. har hatt det to ganger, den ene gangen var det verre enn veer og ble lagt inn akutt med påfølgende operasjon. De smertene kom i "tak" og var så vonde at jeg var på sykhuset i løpet av en time.

Gikk greit ellers.

Skrevet

Åh nei men så betryggende da:-O

Huff:-/ Jeg får se det an i løpet av morgendagen. Det begynte så vidt i går men i dag har det vært skikkelig gale. Hvis jeg ikke er bedre imorgen burde jeg kanskje vurdere lege ja...

Takk for svar alle sammen.

Skrevet

Det er en hel masse betennelsestilstander, cystegreier osv. man kan få i livmor, som kan kjennes ut som mensaktige smerter. Dersom du har/får feber, synes jeg du skal ringe legevakt. Om du ikke har det, er NSAIDs bestfungerende smertestillende (ibux, voltaren, diklofenac og lignende), og om det vedvarer tar du kontakt med fastlege i morgen. Synes jeg. =)

God bedring.

Skrevet

Tusen takk for svar. Har både ibux og voltaren liggende så jeg får ta meg noen tabletter. Dette er ikke noe godt, så jeg får ringe legen imorgen om jeg ikke blir bedre, eller om det ikke sniker seg en feber på meg.

Skrevet

Det kan være at det er en vanncyste som har sprukket(har opplevd det og). Da går det over av seg selv. Min hadde visst surret seg inn i noen vitale deler og måtte derfor opereres.

Skrevet

Huff da, du har tydeligvis vært gjennom det meste:-/

Satser på at det går over av seg selv, ellers blir det legebesøk på meg.

Skrevet

Men når man har spiral er vel plutselige og voldsomme magesmerter en av de tinga man skal være obs på? Og kontakte lege ved? spiralen kan jo vandre,....

Skrevet

Det var jeg ikke klar over. Jeg har hatt den i tre år og aldri hatt noe problemer, så det har jeg ikke tenkt over engang.

Bør jeg ringe legevakten da?

Skrevet

Jeg trodde hvertfall det var sånn. har du pakningsvedlegget ditt enda? sikkert ikke. Hmmm... hormon? sjekk på felleskatalogen?

Syns jeg leste dette da jeg fikk spiral. Leser jo allltid alt i de dere vedleggene.

Skrevet

Jeg fant den ikke på Felleskatalogen, og har nok ikke vedlegget enda dessverre.

Søkte litt på lommelegen men fant ikke noe om akkurat dette.

Skrevet

Jeg fant ut at den har byttet navn og fant den. Det stod ikke slik advarsel nå. Men advarsel mot ubehag i underlivet var det.

Hmmm... men skrekkhistoriene fra venninner med vandrende spiral er egentlig nok for meg,, jeg hadde tatt en telefon til legen i morgen hvertfall.

Skrevet

Hva heter den nå?

Skrekkhistorier liker vi ikke. Men jeg syns det virker så rart at det plutselig skal skje etter 3 år med null problemer?!

Men herlighet, jeg skal selvsagt ringe legen imorgen om det ikke blir bedre:-)

Takk til dere alle!!

Skrevet

Den vanligste hormonspiralen heter Mirena. I følge felleskatalogen kan magesmerter være symptom på delvis utstøting av spiralen eller ektopisk graviditet dersom de er relaterte til spiralbruken.

Skrevet

Ok, nå ble jeg skremt.......men takk til alle som har svart meg.

Da jeg fikk den het den Levonova, så da er det visst en ny type.

Skrevet

Jeg tror den bare har skiftet navn.

Det skjer vel ikke sååå ofte at den vandrer da, men greid å være obs på at det kan være noe en lege burde fikse;)

God bedring, håper det er noe ufarlig og noe som lar seg fikse.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hadde ringt legevakten jeg, for sikkerhets skyld.

God bedring=)

Skrevet

Du er ikke forstoppet da? Svært smertefullt i mage og korsrygg det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...