Gå til innhold

Babyen vil ikke sove alene *frustrert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på 4 uker vil ikke sove alene, bare i armkroken med fjeset inntil meg eller pappaen eller bli holdt. Legger vi henne ned mens hun sover, så våkner hun. Jeg får ikke gjort noe som helst, og nettene blir frustrerende når vi må bruke deler av natten på å få henne til å sovne hver gang hun våkner.

Vi har prøvd å la henne samsove ved siden av oss, men det er ikke godt nok for henne og hun sover veldig uroig å våkner ofte. Sove i vognbagen hjelper heller ikke. Sprinkelsengen er helt uaktuell, der vil hun ikke ligge.

Forslag?? Jeg orker ikke å ha henne i armkroken hver natt, ikke er det spesielt trygt for henne heller å ha henne i armkroken om natten siden det blir varmt og klamt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste forslaget er å passe på at dere får så mye sammehengende søvn som mulig. Det betyr at dere må dele på det.

Skrevet

kom også på et par ting til:

Legg varmeflaske i sengen hun skal legges i så den er god og varm (ta ut flasken før du legger babyen der)

Lag et "rede" gjennom å bruke et helseteppe eller lignende som du lager som en "pølse" rundt hodeenden på senga.

Skrevet

Er sånn med mange små. Tenk på hva de er vant til fra magen! De trenger nærhet og trygghet.

Det vi gjorde etter 2 uker med samsoving (jeg ble ødelagt i ryggen) var å sette sprinkelsenga helt inntil min side av senga sånn at jeg kunne ha hånda mi inni senga.

Lagde også et "rede" i sprinkelsenga av dyner og tepper i alle ender. Altså på begge sider og i hodeenden og rett nedenfor babyens ben. Ble et trangt rede der han likte seg kjempegodt.

Dette funka fint. Amma han i søvn og la han over i sin seng. Brukte varmeflaske litt, men fant ut at det var bedre å ha babyen i et teppe som jeg bare flyttet ham over i. Da merket han ikke temperaturforandringen når jeg la han over.

Lykke til!

Skrevet

baby er for kanskje liten til å vil ligge alene. Vant til trygghet og varme fra magen og vil fortsatt ha det sånn. Sov på skift og gå veeeldig gradvis over til å la henne enten samsove med dere uten å ligge i armkrok eller over i bag. Dette må taes gradvis og koster en del tålmodighet, men det går helt sikkert. Viktigst er at ungen føler seg trygg.

Prøv å kos dere med denne type soving, om ikke lenge vil hun knapt sitte i fanget dere vet du :)

Skrevet

Vår måtte vugges i søvn i maaaange uker. Hadde han alltid på en liten dyns, slik at når han endelig sovnet kunne vi snike han ned i sengen vår, eller bagen. Siden han lå på denne lille dynen ble det ikke så mye bevegelse, og han hadde det varmt under seg. Funket best sånn her. Å snike han ned uten den dyna under fungerte somregel dårlig hehe..

Skrevet

Ble litt skrivefeil hehe. Lå på en liten dyne, i armene :)

Skrevet

Har dere fått ny baby?? Har ikke fått med meg at du var gravid en gang!! Gratulerer så mye:-D

Skrevet

Sier det samme som de ovenfor..

Legg en flaske med varmt vann i senga hennes før hun legger seg, så den er varm til hun ska ligge der (det gjør vi).

åsså kan du lage det lunt og godt nede i senga med f.eks en tynn dyne eller et pledd under + noen mykepledd/helsetepper rundt hele babyen:-)

Kan også gå å surre inn babyen i et helseteppe...

Skrevet

jeg fikk ikke min til å sove alene i starten heller, hun våknet straks hvis hun ble lagt ned uansett hvordan vi prøvde å lage rede, løfte henne over i dyna osv. Samsov med henne lenge og på kveldene lå hun på brystet når mens vi så på tv. Etterhvert gikk det seg til.

Skrevet

MIn var helt lik så løsningen her ble samsoving de første 3 mnd og å surre henne ganske stramt inn i et helseteppe,det funka hvertfall her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...