Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Jeg føler at de syns jeg er litt kontrollerende og sjefete ovenfor min mann.Saken er den at han gjør kanskje 1/5 del av arbeidet med ungene, resten tar jeg.. Så idag under søndagsmiddagen spør svigermor "hvem av dere fikk sove frempå idag da?" Hvorpå jeg istedenfor å dekke over for han svarer "det var som vanlig han, jeg har faktisk ikke stått opp senere enn kl. 07.00 de siste to årene". Tror hun ble litt overrasket, men jeg syns det er greit at hun får vite hvordan tilstanden er hjemme hos oss.Kanskje hun får litt forståelse for hvordan jeg har det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Ja ingen grunn til å dekke over for han.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Hva sa svigermor da? og ikke minst hva sa din mann;)?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Synes overskriften din ble litt feil, når hun spurte og du svarte er det vel ikke sladring? Synes absolutt du kunne svare ærlig og ikke dekke over. Hadde du satt deg ned og fortalt allverdens styggedommer om mannen din til henne uten av hun hadde spurt først, da hadde jeg kalt det sladring.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Sliter med det samme her. Ikke at mannen er så ille i det daglige, men han må mases på, ha ting inn med teskje og minnes på alt hele tiden. Når svigers kommer på besøk går han inn i mammas lille godgutt-modus, og jeg får vertskapsjobben alene. Da må jeg altså mase mer enn vanlig, for han gjør liksom ingenting aautomatisk. De tror jeg pisker ham rundt hele tiden. Tror dog ikke jeg klarer å snu den oppfattningen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Ingen så noe, det ble pinlig taushet. Men etterpå spurte hun meg når vi var alene og hvordan vi hadde det. Da sa jeg at det var travelt fordi det meste faller på meg. Var godt å få sagt det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Jeg sa mer enn det, men orker ikke skrive alt. Hele temaet gjør meg dårlig. Jeg orker nesten ikke innrømme ovenfor meg selv hvordan vi har det engang, for jeg vil jo uansett ikke gå fra han, og da er det så kjipt å skulle ha det såpass dårlig. Dvs forholdet mellom oss er greit, men han tar ikke sin del av ansvaret med ungene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Så bra du sa fra. Kanskje moren hans kan filleriste ham neste gang de er på tomannshånd?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 20:47; kjenner meg igjen i den ja.Ifølge min mann er det jeg som inviterer og derfor jeg som må ta alt arbeidet det medfører å ha besøk.Han hjelper til å rydde av bordet, det er det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Fatt mot-det finnes håp! Min er likedan,og etterhvert har svigermor begynt å forstå at sånn er det. Så nå har hun en "alvorsprat" med ham med jevne mellomrom. Hihi,jeg synest det er litt festlig da.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har "sladret" masse på mannen min til svigermor, både ang hans styrker så vel som svakheter. Det hender faktisk av og til at vi tom. rotter oss litt sammen - godt ment selvsagt. Svigermor sier at mannfolka, de må man lure... Hun har nok rett, de må "lures" til å mene og gjør og samtykke.. Tvinnes rundt fingeren, gjerne tro de kommer på ting selv.. Hun har tom. tatt på seg skyld for at han er så håpløst dårlig til huslige ting. Ting han holder på med "detter" bare ut av hendene på han når han styrer med et eller annet prosjekt. Skjønner ikke at rydding inngår i oppgaven. Svigermor sier hun har skjemt han bort, hun har alltid pjusket rundt barna sine, stilt lite krav til at de skulle hjelpe til hjemme... Selv om min mann er mors gullgutt, er hun også realistisk. Hun har jo også øyne i hodet.. Hun SER jo. Synes det er bra du har sagt ifra, Hi. Tror nok kanskje din svigermor har sett noen tegn lenge. De legger merke til ting de og. Kanskje dere kan gå inn for å "lure" han litt sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå