Gå til innhold

Er det flere som spiser og spiser og spiser? :D


Jønimi

Anbefalte innlegg

Min matlyst er bare ENORM :) Åsså når jeg begynner å bli sulten blir jeg kvalm, enda en motivasjon til å spise ! I dag kjøpte jeg meg en herlig løvsteik i pita, og den var bare HIMMELSK! Du verden. Jeg blir salig når jeg tenker på den. Jeg har gått igjennom den spiseseansen flere ganger i kveld i hodet mitt, det var bare så innmarig godt.

 

Jeg håper virkelig ikke denne matlysten fortsetter sånn altså, for da går det gale veien! Sist sv.spak så gikk jeg ned 2 kilo de første månedene. Det tror jeg ikke skjer denne gangen, hihi:)

 

Har forresten funnet ut at et glass cola på morgenen før frokost lindrer kvalmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser en del mer enn vanlig også. Men det er fordi jeg må - for maten smaker ubeskrivelig lite godt om dagen.

 

Fra før er jeg ikke vant til å spise så altfor ofte, og har kunnet gå i mange timer uten mat. Nå blir jeg akutt kvalm med en gang det går over et par timer, og da er jeg så uggen at jeg ikke orker tanken på noen ting. Idag tvangsspiste jeg litt potetskruer for å få opp blodsukkeret før samboeren min kjørte og kjøpte en baconpølse til meg. Det og kinamat var det eneste jeg kunne tenke meg ;)

 

Jeg satser på at jeg får det inn i hodet at jeg må spise oftere snart. I verste fall får jeg lage huskelapper som hjelper meg med å huske det. For jeg blir et grusomt monster når jeg er sulten sånn til vanlig - nå kan det ganges med ti. Pluss at kvalmen kommer ved siden av ;)

 

Men jeg klager ikke. Jeg er "heldigvis" vant til å være mye kvalm fra før av. Og så lenge jeg er kvalm, så tenker jeg at da er alt som det skal =)

 

Det har blitt noen pepsi max-slurker på morgenen før frokost her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til vi går over i 2. tri og hverdagen blir preget av babyspark istedet for kvalme:)

 

Miss snow: Du er vant til å være kvalm fra før av, er ikke det litt rart egentlig? Er jo ikke helt "vanlig" å være kvalm til vanlig da?

 

Kinamat satt jeg og å drømte om i dag, innbakt kylling i sursøt saus. Det er det nammeste som finnes altså!! Åååhhh....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om biff med kinesisk peppersaus. Mmmmmm! Til uka åpner kinarestauranten borti her igjen, så da tror jeg det blir en tur dit!

 

Den kvalmen har fulgt meg en stund, men har liksom aldri surra meg til legen med det. Jeg var veldig mye kvalm i fjor sommer, og da var det fordi jeg hadde så utrolig lavt blodtrykk på grunn av varme. Men det kan jo ikke akkurat være varmen som har plaga meg i vinter ;) Men det kan vel komme av at jeg fortsatt har litt lavt blodtrykk eller dårlig blodomløp. Og ikke er det noe jeg kan si til folk heller. Bare jeg har nevnt at jeg har vært kvalm, så har spørsmålene hagla. Og nå tør jeg ikke si noe om det, for da tipper vel folk hva som er på gang ;)

 

Jeg gleder meg utrolig til 2. tri også. Krysser fingre og tær for at alt fortsetter like bra som det har gjort til nå! Fem uker igjen på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, føler jeg eter hele dagen. Men, jeg kaster opp ALT igjen til det vare er grønn galle igjen, så tror ikke det er så farlig akkurat nå i forhold til vekta iallfall.

 

Men, håper det gir seg snart, savner å spise normalt og holde på maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke matlyst men jeg er sulten støtt, blir kvalm bare av tanken på mat. All mat lukter pyton!!! Men hvis jeg ikke spiser blir jeg jo super kvalm. 8 uker i dag. Håper det går over før uke 12 asså blir gaaaal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss Snow: Okey, da skjønner jeg litt mer av kvalmen din:) Skulle jo kanskje tro du var svimmel og da hvis blodtrykket var så lavt? Ellers så ble jeg litt bekymra da du skrev at du pleide være kvalm, for det tenker jeg er noe som er greit å sjekke opp i ;) Hvordan går det med deg nå da du er gravid da? Er du i relativt fin form bortsett fra kvalme?

 

I dag tråkka jeg opp på vekta, og den viste +2 kg. Yeeees, pangstart, hyggelig! Jeg har jo 20 kg til overs fra før, så jeg tenkte det holdt med det lageret. Sist sv.sk så la jeg på meg 17 kg. Etter ei uke hadde jeg tatt av meg 18. Bare vann, tissa det så elegant ut. Men fortsetter det sånn med denne økninga så må jeg passe meg. Nå skal det sies at jeg har spist veldig mye de siste dagene og nesten ingenting har funnet veien ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ganske okei egentlig, ja. Kvalmen har blitt litt kraftigere de siste dagene syns jeg, men nå er det ferie og litt mer uregelmessig spising, så det kan likesågodt hende at det kommer av det. Men det er ikke verre enn at jeg fungerer normalt (stort sett ;))!

 

Jeg haaaaater å veie meg, og har gjort det siden jeg var liten, så jeg veit ikke åssen det står til med vekta enda. Mulig jeg har gått opp littegrann siden jeg spiser mer, men det er ihvertfall ikke noe jeg ser selv enda. Om jeg etter fødsel kan gå ned de par kiloene jeg har til overs nå fra før også, så hadde jeg ikke takka nei til det heller ;)

 

Systemet er ganske tregt her også om dagen også. Jeg tror tarmene går på sparebluss ;p Enn hos deg - er det mer enn matlysta som har meldt sin ankomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å veie seg nei, det er ikke det morsomste man gjør! Husker i 10. klasse så kom helsesøster og alle måtte veie seg. Jeg var så utrolig fed up med den veiingen, så jeg satte meg virkelig på bakbeina og lagde en motstandsbevegelse. Helsesøster måtte bare gå, hehe:) Så jeg fikk faktisk avskaffet veiing på ungdomsskolen. Takke seg til! 15 åringer har vel nok komplekser fra før. Men ser jo faktisk med det blotte øyet om noe er abnormalt.

 

Men nå går det helt greit å trø på vekta :D

 

Symptomene her kom i fleng allererede fra før IKM. De var:

 

Såre brystvorter- har økt på etterhvert

Tørst! - har gått over til sult

Litt kvalm etter inntak av morgenkaffi- Nå morgen kvalme + litt i løpet av dagen. Kan heller ikke tenke meg kaffi.

Murring/søt svie under skambenet- Har avtatt litt, kjenner litt innimellom.

Trøtt! - har økt på

Tissetrengt, har vært oppe og tisset 1 gang hver natt siden ikm.

Forstoppelse før mellom EL og ikm- har gått tregt men ikke stoppet opp. Løsnet litt mer i dag:)

 

Ja det var vel det tror jeg!

 

Har akkurat sovet litt nå pga dårlig natt, så nå er det morgenkvalme del to.

 

Har skikkelig lyst på hjemmelagde kjøttkaker i dag, så det tenkte jeg å begynne på når magen roer seg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også enormt såre brystvorter. Helt sjukt! Tissetrengt også, men heldigvis ikke noe opp om natta (enda). Tørst og sulten, men med en gang jeg blir sulten, så blir jeg akutt kvalm, så da orker jeg ikke spise ;) I tillegg til litt korsryggvondter og litt stikking i magen.

 

Idag veit jeg nesten ikke hvordan jeg skal få kvalmen til å gi seg. Jeg har spist regelmessig og alt. Sitter og gnavler på en appelsin nå. Og drikker appelsinjuice. Det var det eneste som frista. Tror det blir mye sofaligging idag gitt! Men det er jo ferie - så det er greit!

 

Hvor er det du bor hen i verden forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg spise det jeg får lyst på, og da må jeg ha det med engang. Hvis jeg må spise noe annet så spiser jeg bare litt til det sir stopp og jeg blir kvalm av det. Det er ikke mye jeg har lyst på, men prøver å friste meg med forskjellig når den tiden nærmer seg at jeg bruker å bli kvalm. Hvis jeg ikke når å spise noe før, så blir jeg også akutt kvalm, da er det vanskelig å få i noen form av mat, må tvinge i noe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sofaligging her også!

I dag skulle jeg vært på jobb, men ringte kl.6 og meldte avbud. Har sovet så ekstremt dårlig i natt. Og hadde jeg gått SÅ trøtt på jobb, hadde jeg blitt knalldårlig med kvalme og svimling. Og det er jo ikke akkurat det beste når jeg blant annet skulle gjøre i stand en del urinprøver til sending... Hadde ei skikkelig kvalmekule i går da jeg skulle legge medisiner. Gikk opp til hun på kjøkkenet og fikk ei skive (uten at hun ante hvorfor) og da kunne jeg fortsette:) Rett før jeg spydde altså. På medisinrommet? oioioi...

 

Ellers så bor jeg i området rundt Kristiansand. Hvor bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hørtes ikke noe særlig ut. Jeg lurer på åssen formen blir når ferien er over til uka, siden jeg har vært så dårlig de siste dagene. Det er ikke helt optimalt å være styggdårlig når man må løpe rundt hele dagen, om man skal rekke alt. I tillegg er det utrolig mange elever med dårlig ånde rundt omkring ;p

 

Jeg er bosatt i Trøndelag nå, men er ikke herfra opprinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går i mat om dagen. Og sjokolade og bananer.

Var så fantastisk at det ble påskeferie før helga, tror ikke jeg hadde klart jobben en dag til!

Skal liksom holde det hemmelig ei stund til... Var helt desperat etter å komme meg av vakt siste dagen, kastet meg over førstemann som skulle på ettermiddag og sa han måtte ta min plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...