Gå til innhold

Er det noen som tildigere har hatt keisersnitt og blitt igangsatt ved neste fødsel?


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for 1 år siden en tre-dagers fødsel som endte med keisersnitt (ble igangsatt 12 dager på overtid). Dem sa til meg i etterkant av fødselen at jeg sannsynligvis hadde for smalt bekken, noe dem skal følge opp i dette svangerskapet. Dersom jeg skulle få lov til å føde vaginalt (noe jeg virkelig drømmer om), så er jeg veldig bekymret for den igangsettingsdelen dersom ting ikke skjer av seg selv. Det var knallharde rier hele tiden og ingen pause i mellom. Jeg har skjønt at noen sykehus ikke tillater å sette i gang en fødsel på noen som har hatt snitt tidligere pga av fare for revning av livmora. Blir litt betenksom når sykehusene fører ulik praksis. Er det noen som har erfaring fra dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen erfaring! men har et keisersnitt fra 1,5 år siden og skal bli satt i gang v/ sus om 3 uker...

 

her bruker de ballongkateter. fordi dette kan fjernes om riene skulle bli ukontrollerbare. som da kan gi fare for livmorruptur. imotsetning til disse tablettene de legger inn eller geleen. disse virkemiddlene blir jo værende til det er absorbert av kroppen...

 

jeg viste ikke at det var ulik praksis fra sykehus til sykehus ang. dette.

blir jo noe betenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg ble veldig betenkt jeg også siden dem gjør det på ulik måte landet over. Jeg går jo ut i fra at man blir nøye fulgt opp i en slik setting.

Jeg skal føde på Gjøvik sykehus og der har dem ingen problemer med å igangsette fødselen, men har hørt fra andre at på Ullevåll gjør dem det ikke. Jeg føler virkelig for å skaffe meg MYE informasjon rundt dette for det er jo min kropp som evt. skal utsettes for det. Jeg skal inn til kontroll i morgen og kommer til å spørre dem ut grundig :) Tenkte det var kjekt å ha en del informasjon om hvordan det blir praktisert andre steder så jeg har noe å referere til..

Håper ikke du ble skremt over innlegget mitt, det var virkelig ikke meningen.

Lykke til Pagoda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk i likemåte MammantilChristoffer :)

 

min neste kontroll er neste uke...kommer og til å spørre om årsaken til ulik praksis. det er litt ekkelt å tenke på at et sted i landet er dem "redde" for å sette i gang en fødsel v/tidligere keisersnitt. mens andre steder er det ikke noen betenkeligheter en gang...

husker det er ulik paksis ved vending - min første satt i seteleie.

og han ble velykket vendt.

men hørte i ettertid at også dette er noen steder, kontroversielt. og at det ikke alltid blir utført. men husker ikke ved hvilke sykehus...

 

jaja...bare 18 dager til så det blir greit å få hørre med dem som har greie på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...