❤lille stjerne❤ Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 har bestandig ment at det er en dårlig ting å sette ungene til å se dvd, det finnes 1000 ting som er bedre å gjøre sammen med barna. Men nå må jeg jammen innrømme at snuppa har blitt satt til å se dvd i opptil en time de siste dagene. Føler oss som de slappe og sløve foreldrene, men vi er potteforkjøla, hodepine og hoster og nyser begge to. Eier ikke krefter. Så nå er vi dvd-foreldre her. Har ikke krefter til å leke, ikke stemme til å lese mer enn max en bok og klarer ikke verken synge eller prate særlig mye. Håper formen bedrer seg snart for det er ikke noe hyggelig å ikke orke å ta seg av sitt eget barn.
Gjest Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Sånn er livet noen ganger, nå er det beste dere kan gjøre å ta det mest mulig med ro for så å bli friske raskt. Barna tar da ikke skade av å se litt på DVD i ny og ne. Men kanskje det er noen som kan avlaste dere litt så dere får sove litt ekstra nå som dere er syke?
It's all about me Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Ja det er masse annet en kan gjøre enn å se på en dvd. Men det er også så mange timer i et døgn og en kan ikke leke rundt konstant heller. Å sitte i ro er god lærdom det også så lenge de for oppfylt de andre behovene ellers. Har ingen betenkligheter med å la de se litt berneprogram om morgenene eller en dvd om kvelden hvis det er behov for det.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Husker jeg følte meg helt grusom når jeg var høygravid med lillebror og hadde influensa. Da var storebror på nesten 3 fremdeles slapp etter at han hadde hatt influensa uken før. Han hadde vel egentlig ikke stort med krefter selv heller, men da var det DVD flere ganger om dagen i tillegg til soving på oss begge. Pappan var på sjøen den perioden, fikk jobb på land noen uker etter..... =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Jeg hadde NULL problemer med det idag når ungene her våkna kl 05 NY tid..... never ever om jeg står opp for å underholde en 5åring og en 6åring da. Glem det.
aomeg Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 For så vidt enig i at "den tause barnevakten" ikke er bra.Men enkelte dager er det helt okei og krype sammen i sofaen med teppe og litt godis og la barna kose seg med film..ser ikke noe gale i det så lenge ungene ser på det sol luxus.Da roer de ned og slapper av =) Igår var jeg alene med begge og startet med Knerten og lørdagsgodt klokken fem så jeg fikk fred til å lage middag og rydde litt. Har ikke dårlig samvittighet for det =)
Trolleliten Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Her har snuppa på 2 1/2 ikke vært intr i dvd, tv, film før hun nå har vært syk. Hun har sett 5-10 min, og fulgt med sånn halvveis, men nå, den siste uka, har hun sett ferdig postmann pat og drømmehagen. Jeg må innrømme at det er veldig deilig at hun kan være fornøyd med noe så enkelt. Kommer ikke til å la henne sitte der mange timer av gangen, men det er deilig å ty til denne løsningen når man trenger litt tid for seg selv i løpet av dagen... Var på mattekurs for små barn forleden, og foredragsholderen sa at data og tv ikke var så dumt for barn, Særlig ved bruk av nintendo, pc spill osv lærer barn en annen måte å tenke på, finne løsninger på - noe som kan hjelpe de til å forstå matte og lære raskere. Vet ikke hva jeg selv mener om dette enda, men ser jo at det kan være noe i det i denne datastyrte verdnen vi lever i =)
erteposen + 4 Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Det kan du virkelig ikke ha dårlig samvittighet. Gå i skammekroken med deg!!! Det er bra med regler og gode internsjoner, men en skal overleve:)
kitty08 Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Det er ikke noe som heter "for mye tv" når en er syk. Da gjør man det man kan for å "overleve". Slapp av og tenk heller på hva dere kan finne på når dere er friske igjen! GOD bedring
lille sprelle Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er mye syk og har ikke den muligheten, rett og slett fordi snuppa ikke er så veldig opptatt av tv-en. Har ikke lært henne opp til det. 2 år. Jeg synger og synger selv om jeg er så kvalm at jeg nesten ikke vet hva jeg heter. Eller så tegner jeg eller bygger klosser eller......
*Minnie Mus* Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Herrelighet.... Tviler sterkt på om ungen "dævver" av å se på en dvd eller ti mens dere er syke asså!!! Hjelp, den/de ungene der ville ikke jeg ha hatt i hus...
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 28. mars 2010 får prøve å ikke ha dårlig samvittighet, det er bare slik det blir når man er syk. Men hadde gledet oss sånn til noen fridager og kose oss med snuppa, så litt nedtur at vi ble syke. Kan ikke synge her, har nesten ikke verken pust eller stemme. Men hun har ikke sett på dvd hele dagen da, og vi har lekt så godt vi kan. Bygd en togbane og puslet puslespill og sånt.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 å sette barnet til å se på dvd - er helt lov - hvis det er det som skal til for å komme gjennom en dag!! Her har det vært brukt enkelte dager etter jul, mens den høygravide mamman lager middag, og ikke kan ha en skrikende 1,5 åring på armen... Gud, takke meg til lotta i bråkmakergata å ei skål med havrefras/eplebåter:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå