eja Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Jeg skal bruke en gammel vognpose, faktisk den jeg selv brukte som baby. Så den bør jo vaskes/renses/gjøres noe med, siden den har ligget på et loft i over 20 år. Mora mi mener at den ikke kan vaskes i maskin (jeg har ikke sett på den selv ennå), men tilbød seg å betale rens av den hvis jeg ønsket det. Faren min på sin side mente at det kunne holde å fryse den ned og lufte den godt. Debatt i familien som dere skjønner... ;p Rensing høres jo egentlig bra ut synes jeg, men så kom jeg til å tenke på om det kanskje brukes ekle kjemikalier. Noen som har fått renset pose eller annet "soveutstyr" til baby, eller som av en annen grunn vet om det er trygt? Eller som har andre tips til hva som kan gjøres med den. Takk
Sniff77 Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Hei! Spørs litt hvilken type vognpose det er. Jeg har brukt en voksipose som ble renset. Mener de sa noe om at en bør gjøre det i god tid, slik at en har mulighet til å lufte godt etter rensingen. Ellers har jeg brukt soveskinn og dette har jeg vasket selv i vaskemaskin. Lite milo (noen sier at milo ikke skal brukes, men det gikk helt fint hos meg i alle fall) og så la jeg det i tørketrommel på svak varme når det ver nesten tørt. Da ble det mykt og godt igjen. Lukter våt sau eller hund mens det er vått, men blir helt fint. Litt nupper på skinnet fjernet jeg med en justerbar klippemaskin. En av babydynene våre stor det "kun rens" på. Da jeg tok den til renseriet, fikk jeg beskjed om at jeg kunne vaske den selv. De ville bare vaske den på samme måte, så det var ingen grunn til å betale for rens, sa da. Så dyna har jeg vasket mange ganger. Ikke noe enkelt svar, kanskje, men du kan jo høre med renseriet, da. Lykke til!
eja Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2010 Tusen takk for svaret! Da tror jeg at jeg tar kontakt med et renseri og hører med dem.
en liten en Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 brukte den gamle posen min jeg og, den var nyrenset da den ble hengt vekk for 25 år siden, så veldig fin ut, og siden den er laget av ull og fløyel og var litt slitt, så turte jeg ikke vaske den. ristet og luftet den, bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå