blomstre Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Optimistisk! UTE spirer følgende: - Rabarbra - Gressløk - Persille - Oregano - Stormarikåpe ...og jeg har vært på stranda og fått vind i håret :-)
Gjest sug lut Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Oj, så fint, og så deilig! Her er det grønt under ei rekke tujaer, mens det under den andre rekka er en meter snø. Vi jobber med saken, dvs snøflytting. Muggen på jorda i pottene er vekk. 17 av 33 erteblomster spirer hittil. Pyntekosmos strekker seg og lager sine første dill-aktige blader. Tilsammen fem tomatplanter og tre chili har funnet nye gode hjem. Tre meter terrasse er snøfri.
blomstre Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2010 Mugg vekk er bra! Jeg må surfe litt i kosmos og bestemme meg for sort. Kan pyntekosmosen såes ute? Jeg tror rett og slett jeg ikke har plass til innespirer, går greit så lenge de bor i minidrivhuset, men så snart de må over i potte og skal stå kaldt så sliter jeg. Ettersom det som allerede bor ute spirer så har jeg forhåpninger om at det er varmt nok for frø også :-)
Gjest sug lut Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Jada, jeg sådde direkte ute i fjor. Men det ga relativt sen blomstringsstart, ikke før uti august faktisk, også forårsaket av at de hadde altfor gode kår, med godjord og gjødsling og det hele. Sikker på at du kan få blomstring tidlig i juli med utesåing om de tror at det haster.
blomstre Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2010 ...vel, blir jeg utålmodig så skal du se jeg finner noen ferdig i potte på gartneriet som jeg kan grave ned isteden... Har i allefall funnet ut hvor de skal stå. Nemlig på grensen mellom min hage og det kommunale beddet. Kommunen har bare plantet vår/forsommer busker der, så litt uttpå så blir det ganske trist. Da er jo blomstrende kosmos i juli lykken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå