sjokko Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Hei. Jeg er nå i 20 sv.uke 21 i morgen.. jeg jobber som vikar i barnehage og har ingen fast stilling. Blir tilkaldt dag etter dag. Har jobbet der siden august 2009. Nå er jeg blitt sykemeldt å lurer på om jeg har rett på sykepenger forde om jeg ikke har noe fast stilling eller er skrevet opp på jobb.
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Hei.. Ja du har rett på sykepenger, de går ut ifra hva du har tjent de 6 siste mnd og regner ut gjenomsnitte tror jeg.. Men jeg har fast stilling nå, men før hadde jeg d som du har, jobba på sykehjem hadde ingenting fast, s ble jeg opperert og da fikk jeg gjenomsnitte av hva jeg hadde tjent de 6 siste mnd..
sjokko Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2010 okei, det var bra å høre:) men hvem gir jeg sykemeldingen til da, etter som jeg ikke er fast ansatt noen plasser. er de rett til nav eller kommunen(barnehagen)? takker for svar:)
MC81 Skrevet 29. mars 2010 #4 Skrevet 29. mars 2010 Ja klart du har rett til sykepenger! De regner det ut ifra de siste ukenes lønn! Ikke noe problem!
Gjest Skrevet 29. mars 2010 #5 Skrevet 29. mars 2010 Lever første sykemelding til barnehagen så sender det det til lønningskontoret som sender videre til nav.. Lønningskontoret regner ut et gjennomsnitt i lønn og det vil nav utbetale deg De neste sykemeldingene dine leverer du direkte til nav Nettopp gjort det selv å er vikar på sykehjem
sjokko Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2010 okei, men det er jo kjempe bra. ble litt redd jeg ikke hadde rett på sykepenger. Har vært ganske mye i tvil rundt dette, siden jeg vet om andre som har jobbet som vikar i kommunen som bare har fått sykepenger for de dagene de har vært skrevet opp på jobb. Men siden jeg bare får jobb dag etter dag eller uke etter uke så trodde jeg at jeg ble å tape masse penger, og bare få betalt for ei uke på de 16 første dagene som arb.giver liksom skal betale... tusen takk for svar:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå