Gå til innhold

Eget rom fra hvilken alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser for meg at behovet for eget rom kommer i 9-10 års alderen, hva er deres erfaringer med det? Selvsagt vil et mindre barn også like å ha sitt rom, men når barn blir eldre blir det mer et behov enn at det bare er fint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har hatt egen rom siden de var rundt 2 år, men det er jo som du sier at når de er 10 år så er det greit å ha eget rom og spesielt om man har gutt og jente med tanke på pubertert o.l

Jeg hadde aldrig eget rom før jeg var 15 - 16 år, før det delte jeg og søstera mi rom men der gikk jo greit selv om vi krangla... nå sitter vi bare å ler av alt sammen ;)

Skrevet

Jeg fikk ikke eget rom før jeg flyttet på hybel. Så det med eget rom handler mer om plass enn behov spør du meg!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine har alltid hatt egne rom. Hadde tatt seg ut at de to skulle dele....HAHAHAHAH! :o)

Skrevet

Hva mener du med det?

Skrevet

mine 2 eldste har delt fra de var 5 mnd og 20 mnd gamlel. Har akkurat splittet dem og de er naa nesten 4 og 5 aar.

Splittet dem etter en lengre periode med uro rundt leggetid, men tror kanskje vi flytter dem tilbake paa samme rom over sommeren.

Vi tenker ogsaa at om en 3- 4 aar er det greit at de faar hver sitt fom , da er de mello 8 - 10 aar.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det jeg mente med det var at min 5åring enda har en tendens til å våkne på natta utav det blå og hyyyyylgrine, mens 2åringen har sovet rundt fra han var 2 mnd. Hadde han delt rom med henne kunne jeg gitt en lang marsj i at han sov på natta, hvertfall.

Skrevet

Spørsmålet var til anonym over deg, Palmesus. Det ser du av streken på ytterkanten (venstre side) av innlegget mitt.

En liten kommentar til det du skriver i utdypingen din; hvis ungene dine hadde delt rom kan det være at de lærte seg å ignorere hverandres lyder, men når de allerede deler rom er det ingen vits å teste det ut.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Strek? Ytterkant? Ser du noe jeg ikke ser? ;o)

Anyway, okay! :) Da skal jeg ikke blande meg ;o)

Det kan du nok ha skrekkelig rett i, men siden vi alltid har hatt 3 rom, så var det greit sånn :) Må man, så må man :)

Skrevet

Forklaring: Se på den blå kanten til dette innlegget (venstre side), den går litt innenfor (et lite innrykk) fra kanten til innlegget over. Det viser at jeg svarer på innlegget rett over. Hvis du følger kanten på alle innleggene ser du hvilket innlegg du kommer til hvis du trekker streken rett opp. Skjønner?

Skrevet

Nå svarer jeg på hovedinnlegget og du ser den blå streken treffer venstre kant på hovedinnlegget hvis du trekker streken (med øynene dine) rett opp (eller ned om du vil).

Ikke verdens beste forklaring, men...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ah, DEN streken ja! Den har liksom alltid vært der, så jeg har ikke tenkt over det. Men da er jeg med :)

Skrevet

Jeg og søsteren min delte rom til vi flyttet hjemmefra. Behovet for eget rom meldte seg da vi ble 14-15, men det fungerte egentlig greit hele tiden.

Skrevet

Våre gutter fikk det da de var 8 og 11. Det hadde stått på ønskelista hos eldste fra han var 9, men praktiske forhold hindret. For ham ble for øvrig nytt rom m/inventar bursdagsgave til 11-årsdagen. :)

Skrevet

BEHOV for eget rom har man aldri! Men det er veldig fint å ha fra man er 8 - 9 - 10. Særlig om man har småsøsken!

Skrevet

Selvfølgelig har man behov for eget rom om man er vokst opp i en standard norskkulturell familie. Er man ikke det så stiller saken seg annerledes.

Skrevet

Våre fikk egene rom fra starten av, flyttet fra soverommet vårt til eget rom, ser ikke for meg at junior vil ha delt rom med lillesøster. De er helt forskjellige typer. Men har vi ikke hadd den muligheten så har det sikkert gått bra om de har delt å. Er glad for at de har vært sitt rom jeg da.

Skrevet

Her har dem flyttet på egetrom den dagen vi flyttet dem ut fra vårt soverom - og det har gått greit det. Nå har vi et soverom til hvert barn, så da får dem sine egne rom. Hadde vi ikke hatt det, så hadde vell det også gått tenker jeg.

Men ser for med at storebror ikke hadde likt å hatt lillesøster krabbene oppi all legoen sin.

Skrevet

Jeg har alltid delt rom, med få unntak. Behovet for eget rom kom vel da jeg begynte på ungdomskolen. Vi fikk egne rom da broren vår flyttet, men etter en juleferie på gymnas flyttet jeg aldri ut av rommet og bodde sammen med et søsken til jeg flytta hjemmefra. Vi er syv søsken + flere fosterbarn som har bodd kortere/lengre perioder hos mine foreldre.

Skrevet

Hvorfor mener du at man aldri har behov for eget rom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...