Gå til innhold

Dere som synes det er greit at foreldre røyker hasj..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere røyker eller har røyka dette tidligere, det er jeg overbevist om. For meg som ikke har vært i nærheten av slikt så er det helt utrolig at det virkelig går ann! Det er jo narkotika! Det er ulovlig! Synes dere virkelig det er greit å gjøre seg til forbryter, og det rett foran barnet! Hvilket eksempel setter dere? Hvilken rollemodell blir dere for barna deres?

Er helt sjokka jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble det litt vanskelig å sortere hva du egentlig lurer på her.

-Ja, visst har jeg røyka pot.

-Nei, jeg synes ikke det er greit å røyke rett foran barnet. Ikke å drikke eller røyke tobak der heller.

-Nei, jeg personlig synes ikke det er ålreit å bryte loven for å ta meg en joint. Derfor gjør jeg ikke det. Jeg synes dog ikke det er verdens undergang om andre gjør det, og at det er direkte tullete å mene at sporadisk cannabisbruk gjør en uegnet som omsorgsperson.

Skrevet

Om du er overbevist om dette, er det vel lite de som er for hasj kan si for at du skulle endre mening, og hvorfor skulle de gidde å bruke tid på å overbevise deg om det, da de helt sikkert ikke bryr seg katta om hva du synes?

hilsen mamma som aldri har røyka, vet knapt hvordan hasj ser ut, men kjenner en hel del som røyker.. om de tar en joint eller et par øl spiller ingen rolle for meg. Tror ikke de er værre foreldre enn oss andre!

Skrevet

Jeg har bodd i Nederland i flere år, og jeg kjenner MAAAAANGE foreldre som røyker hasj en gang i blant. Ikke noe verre det enn de som tar seg en halvliter en og annen lørdagskveld mener nå jeg. Nå var det aldri snakk om forran barna, men stort sett når de var lagt seg. Ellers gjaldt samme reglene som ved alkoholbruk. Ikke for mye, ikke for ofte...

Nå er nå engang hasj ulovlig i Norge. Er bare å rette seg etter det da. Men jeg er av dem som mener hasj burde bli legalisert, rett og slett fordi jeg mener miljøet rundt hasj sånn som det er i dag er mye farligere enn stoffet i seg selv.

Skal også nevnes at jeg har røyka hasj en eneste gang i mitt liv da jeg var 16 år gammel (nå 16 år siden). Ble igrunn bare uvel, så jeg slapper heller av med en kald pils :) (Og NEI, jeg TRENGER den ikke for å slappe av, så jeg er ikke alkoholiker heller)

Skrevet

Beklager, det blir for idiotisk å lese innleggene til dere som forsvarer hasjrøyking! Idioter.

Skrevet

Nå er det litt forskjell på å mene at noen er uegnet som omsorgsperson, og det å ikke ønske at partneren gjør det.

Skrevet

Nei, jeg hverken røyker eller har røyka (det var det du lurte på eller?)

Skrevet

Ja, for all del. Folk må selvsagt bli enige seg i mellom om hva som er akseptabelt og ikke i deres forhold. Rusmiddelbruk er nok en av tingene det kan være greit å ha avklart hvordan man stiller seg til FØR man produserer en skokk unger.

Skrevet

Godt med noen friske pust av saklighet og gjennomtenkt argumentasjon her, da.

Skrevet

den var til anonym over deg Jorunn

Skrevet

DET ER ULOVLIG OG STRAFFBART!

Skrevet

I Norge ja.

Skrevet

Jeg går stadig på rød mann og innimellom kjører jeg for fort... det er vel ikke lovlig det heller.

Skrevet

Det er ulovlig og straffbart å kjøre for fort, gå på rødt lys og laste ned musikk også... Du blir ikke noe dårligere foreldre hvis du gjør de tinga fordet om. Så lenge du ikke skader noen med det du gjør, så kan vel andre bry seg om sitt eget. Nå snakker jeg ikke om avhengighet eller misbruk heller, men de som bruker det en gang i blant.

Skrevet

Jeg jeg har røyka tidligere, så jeg vet vel litt mer enn deg hva slags rusmiddel det dreier seg om. Nettopp derfor så har jeg et mer avslappa forhold til hele greia. Ja, det er ulovlig i Norge, og på grunn av det så burde man droppe det når man har barn. Men om man bare har seg selv å tenke på, så mener jeg at det er greit med moderat hasj-bruk. Det er jo lov å tenke selv her i livet. Vi bor tilfeldigvis på denne plassen på jordkloden, og lever i den tiden vi gjør... ting forandrer seg.

Skrevet

Forstår godt at de som svarer her har røyket eller røyker ja. Dette blir for dumt å lese om! Regner med dere synes det er greit at barna deres også røyker hasj da når de kommer opp i den alderen?? Svar meg på det da!

Skrevet

Om barna mine oppholder seg steder hvor det er tillatt og på død og liv skal ruse seg i det hele tatt, vil jeg foretrekke at benytter cannabis fremfor alkohol.

Det er forøvrig påfallende hvor mye argumentasjon mot cannabis her som utelukkende baserer seg på utsagn av typen "dette er for dumt!" eller "dere må jo være idioter!"

Skrevet

17:15- ja, det syns jeg er greit ja.

Skrevet

Tror ikke du er noe god mor! Tankeløs, egoistisk, lite smart!

Skrevet

Hva begrunner du det med?

Skrevet

Det er mange etiske problemer knyttet opp til bruken av ulovelige stoffer. Både hvordan stoffet blir laget, innført og distribuert. Samt at gjenntatte lovbrudd svekker respekten for loven generelt.

Det har også endel uheldige virkninger. Ofte blir hasj stillt opp mot alkohol (drikker ikke selv), jeg mener det er ukonstruktivt å stille pest og kolera opp mot hverandre. Men alkohol er LOVELIG, selv om det ødlegger en rekke hjem i året og forsøppler mange barns barndom.

Skrevet

Du har vel klart å begrunne det selv da..

Skrevet

Så sinnsykt trangsynte neon av dere er! Dere vet tydeligvis ikke mye om hasj eller marijuana. Alkohol er langt mere skadelig en marijuana!! Men jeg syns selvfølgelig ikke at det er ok å røyke med barn til stedet, samme gjelder alkohol!

Skrevet

Man behøver ikke være trangsynt fordi man har forskjellige meninger. I hovedinnlegget var spørsmålet om hasj, ikke marijuana.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...