Gå til innhold

Hadde dere akseptert dette? Ang trappevask


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en liten blokk med 6 leiligheter. 3 i andre etasje, og 3 i tredje etasje. I første etasje er det "fellesområde" med plass til sykler, barnevogner o.l, det er også her inngangen er.

 

Nå er det plutselig kommet en ny ordning, der de i tredje etasje kun skal vaske sin etasje og vi andre skal vaske vår+fellesområdet. Jeg ble ganske oppgitt når jeg hørte om dette, da de benytter både fellesområdet og andre etasje like mye som oss (de må jo selvfølgelig gjennom her for å komme opp til seg). Dessuten er de flere i hver leilighet og alle har hund, og de drar med seg møkka rundt.

 

Jeg tok det opp med "tillitsvalgte" i vår oppgang, og hun mente at dette var en fair ordning. Vi skal altså vaske opp etter vår egen og deres dritt, mens de kun skal vaske etter seg selv. Hadde dere syntes det var greit? Merker jeg blir lettere oppgitt over hele greia. Selvfølgelig tredje etasje som har funnet på dette, og det er også der tillitsvalgte bor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke funnet meg i.

Få med deg de andre på din etg, og gå til streik.

Skrevet

Jeg hadde ikke vasket.

Skrevet

Dere som bor i 2. etg skulle vel heller kun vasket opp til dere selv, mens de som bor i 3. skulle vasket alle etg.

Skrevet

Når vi bodde i blokk vasket alle sin etasje + trappene ned til neste etasje. Fellesområdene nederst gikk på omgang for alle leilighetene, sånn at ettersom det var 4 etasjer med 3 leiligheter i hver etasje, så vasket vi trappa hver 3.uke og fellesarealene hver 12.uke. Det syns jeg var en grei ordning selvom vi da måtte vaske etter de som bodde over oss også, møkkete ble trappa uansett, så jeg så ikke på det som noe ekstra problem, men at dere skal vaske et mye større areale enn de andre er urettferdig.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke akseptert.

Skrevet

der vi hadde leilighet før i borettslag, var det vasking i av trapper..vi bodde i øverste etasje og vasket da ned til etasjen under..tror nok det er vel så vanlig som å vaske hele trappa? Og en annen ting er at det blir oftere og mindre vasking på den enkelte med etasjedeling enn at en skulle vasket alle etasjene (5 etasjer der vi bodde). Fellesområdet er jeg forsovet enig i at burde vært fordelt på alle..

Skrevet

Klart urettferdig ordning! Meld deg til valg i styret ved første mulighet, så får du være med å bestemme!

Skrevet

Nei, dette hadde jeg ikke godtatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...