kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 hvordan i F!!! blir jeg kvitt det? har ikke hatt det på mange mnd, men klør meg ihjel nå!!! å jeg som sku fære å kose meg med mannfolket, nå blir det jo ikke noe av. har vært veldig plaget, men så var jeg bare plutselig kvitt det for 6 mnd siden, men nå er det kommet tilbake, og jeg har ingenting og behandledet med. er det noen som har tips??? jeg blir sinnsyk!!
melkekua™ Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Trenger ikke være sopp, kan være bakteriell ubalanse. De reklamerer så fint for www.vivag.no her inne, så kanskje verdt en kikk.
Ugl@ Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Ta en soppkur, kutt ned på sukker og aller helst også brødmat med gjær i. Alternativ er muffinstyper, scones, knekkebrødtyper uten gjær( gjerne hjemmelaget). Drikk biolqa eller lignende. Akutthjelp når du ikke har soppkur i form av feks canestensalve i hus så smør med naturell yoghurt hvis du har.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2010 dette er sopp :/ det kommer hvitt klumpete gørr utav hufsa :/
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2010 pøser på med naturell. men spiser i utgangspunktet lite med sukker og gjær i, men kansje jeg må begynne med biola og da
melkekua™ Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Da er det en helt annen sak ja. Hørt at farris kan hjelpe.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2010 farris?? for engangs skyld sku jeg ønske at jeg ikke bodde på en liten øy med bare en butikk som bare er åpen i ukedagene!!
Ugl@ Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Kan være lurt, for å få balanse i fordøyelsen også. Ellers er det lurt å forebygge sopp med å tilføre melkesyre bakterier til underlivet med jevne mellomrom, feks etter mens, lactal feks.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2010 ja skal prøve det, får mensen om noen dager, å det er så typisk at jeg får sopp rett før
Makko med to små gutter Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Hadde sopp HVER eneste mnd i mange år (ja jeg hadde vært hos lege med problemet, uten hjelp), kom over et tips som jeg prøvde, og etter det har jeg ikke hatt en eneste infeksjon! - Bruk hovedsaklig bomullsundertøy - Gi alt undertøy en ekstra skylling når det vaskes. - Bruk Asan såpe, brukte laktasyd før. - Ikke bruk bind med plastoverflate slik som f.eks. allways. Libress er bedre for "miljøet". Skift bind ofte! Selv har jeg kjøpt bambus truseinnlegg (har ikke orket å prøve bind ennå). Disse er herlige mot huden og mot vanlig truseinnlegg er det en annen verden! - Hva av dette som egentlig fungerer veit jeg ikke, men jeg har iallefall ikke hatt en eneste soppinfeksjon på 4år :-)
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2010 ja gjett at jeg skal prøve. hvor får man tak i slike truseinnlegg?
Makko med to små gutter Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har kjøpt mine på krusedull, de har butikk "nedi gata" her. Alle tøybleiebutikker har slikt...
bondeknøl Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 Jeg slet veldig med det før jeg ble gravid, klødde og klødde... huff! Har vært helt fin etter jeg ble gravid med 1.. Jeg drev å fikk tabl av legen, samtidig som jeg lokalbehandla med Canesteen. Spør legen din om det kanskje? Ellers er det supert å sove uten truse om natta, og bruk store behagelig bomullstruser
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2010 hmmm da var det verre, må lete litti byen (tromsø ) men kan de ha slikt på helsekost?
Kamomille Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 Vi vag hjelper faktisk. Jeg bel ikke kvitt soppen selv om jeg brukte både reseptfrie og reseptbelagte midler. Nå bruker jeg Vivag etter hver mnes, og det funker faktisk:)
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2010 hadde det aldri før jeg fikk barn, har vært grusomt etter sistemann. har brukt både tab. og lokalbehandlet, men blir liksom ikke kvitt det for "evig" det kommer tilbake hele tiden. men så vet jeg ikke om det har noe sammenheng med celleforandringer, og ofte UVI
lille sprelle Skrevet 28. mars 2010 #17 Skrevet 28. mars 2010 hadde tatt en grundig vurdering av kostholdet dersom det er et gjentagende problem.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #18 Skrevet 28. mars 2010 tror jeg egentlig har ett bra kosthold. spiser stort sett bare salat,kjøtt og fisk. brød liker jeg ikke, men spiser jeg brød så er det grovt, spiser stort sett rugknekkebrød, og frokostblandinger (musli) spiser mye youghurt, og drikker melk, vann og juice
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå