Gå til innhold

Mye koster det å ha dagmamma?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer eg også på! Leste et sted at alt mellom 3000 og 12000 (!!!!!!!!!) var vanlig i mnd. Hva ligger gjennomsnittet på? Vi fikk avslag på barnehageplass i går :/

Skrevet

Kommer nok ann på hvor du bor.

I oslo ligger de nok på 6500 - 8500 kr i gjennomsnitt

Men mange andre mindre steder koster det rundt 4500- 5000 kr.

Kommer ann på om det er hvit eller vart dagmamma også.

Skrevet

12000 for dagmamma? Virkelig noen som har så dyre?

Skrevet

..da hadde jeg heller vært hjemme med ungen selv.

Skrevet

Vi bor ca 20 min utenfor Oslo, frister ikke å bruke så mye penger på dagmamma... Forbaskade avslag på barnehage....

Skrevet

mammaen til Odin

Skjønner deg godt. Vi har fått bhg plass men ikke før om 6 mnd så litt kjip situasjon.

hi

Skrevet

jeg var dagmamma.... i oslo.... og tok kr 5000- når man har dagmamma mottar man fortsatt kontantstøtten 3300,- .. og i tilleg så slipper du å betale barnehage til ca 2000 kr pr barn.. så du sitter igjen med 300,- mer i mnd dersom man har kontantstøtte og betaler 5000 til ei dagmamma en om man ikke mottar kontantstøtte og må betale barnehage til kr 2000,- mange barnehager tar også matpenger til noen kr.

så det å si at det er sure penger er litt drøyt...syns jeg. Jeg har mange dagmammavenner og de som tar svart ligger på rundt5000 kroner de som betaler skatt noe mer.. men over 6500 har jeg ikke hørt om.

Skrevet

Vi hadde håpet på barnehageplass. Barnehageplass koster mellom 2000 - 3000 kr. Det som er SURE PENGER er å måtte betale det dobbelte for barnepass. Hadde sønnen min vært født 10 dager før, hadde han fått plass. Det er litt ergelig...

Skrevet

Fubb bhg.plass uten reduksjon i prisen koster 2330 kr + kostpenger.

Legger du til kontantstøtten på 3300 kr.

Kan dere betale 5630 kr + marpenger uten å betale mer enn en bhg plass.

Med matpenger kan dere da betale 6000 kr til en dagmamma uten å betale mer av egen lomme enn en bhg plass.

Skrevet

Svigermor er dagmamma for barnet vårt, vi betaler 6000 i mnd.

Skrevet

Ikke alle som får kontantstøtte da vet du.

Skrevet

alle som har barn over 1 år som ikke har barnehageplass har krav på kontantstøtte..

Skrevet

Selv om barna er over tre?

Skrevet

Husk at om ungen er liten så får dere kontantstøtte om dere bruker dagmamma og ikke om dere bruker barnehage. Om dere betaler ca 5500,- for en dagmamma blir det omtrent det samme som om dere betalte 2300,- for barnehagen.

Uansett skal jo også dagmammaen ha en akseptabel lønn.

Skrevet

Det er som regel de minste som ikke får barnehageplass, derfor varer vi ut fra det når ikke noe annet er oppgitt. Det er også vanlig å betale en dagmamma mer for å ta seg av et barn under 3 enn et over 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...