Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor vil ikke du gifte deg? Jeg prøver å finne ut av hvorfor jeg ikke vil gifte meg. Jeg elsker han jo. Det er han jeg vil dele livet med. Vi har et barn sammen, som atpåtil er planlagt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 jeg ville ikke gifte meg.. alle som har giftet seg rundt meg, har endt opp skilt og ulykkelige.. men etter som forholdet "grodde" på meg, så sitter jeg vist nå og drømmer om en forlovelses-/giftering og "til døden skilder dere"... sånn kan det å gå
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har ingen skilsmisser rundt meg, så jeg kan ikke skylde på det. h.i.
Hurra133 Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er gift. Har vært gift i tre år i juli. Men jeg ser på det som et personlig valg. Det er ikke noe alle "må" hvis ikke de har lyst (selvsagt). Men jeg har hørt mange med det argumentet at når man gifter seg blir man liksom plutselig ulykkelig. Jeg tror ikke det er riktig. Det har ingenting med at man har ingått ekteskap å gjøre. Hvis man gjorde en systematisk statistikk, tror jeg ikke man ville funnet at folk som gifter seg går fra hverandre noe oftere enn folk som ikke gifter seg. Jeg tror hverdagens kjas og mas og plikter er det som kan ta knekken på et parforhold, enten man nå er gift eller ikke. Jeg hadde lyst til å gifte meg rett og slett pga det romantiske ved det. Feire forholdet med slekt og venner. Markere at dette er mannen i mitt liv. Og ja, gå i brudekjole og være prinsesse for en dag. Og vi markerer på en måte da at begge tror og håper at dette varer livet ut, men det kan man uansett aldri ta for gitt. Rent bortsett fra dette, er det jo veldig mye økonomisk praktisk og gunstig med å gifte seg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har liksom ikke hatt behov for å gifte meg for å bevise kjærligheten. Jeg ønsker heller ingen hvit brud i kirka-opplevelse. Jeg ønsker ingen fest med min familie. Men nå skal vi gifte oss i all hemmelighet, av praktiske og økonomiske årsaker siden vi venter nr 3 Hehe, romantisk? Vi har vært sammen i mange herrens år, så vi trenger ikke bevise noe liksom. Men greit om en skulle falle fra, at den andre klarer å sitte med huset... :/
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er forlovet og har en gang i tiden lyst å gifte meg. Men argumenter på hvorfor ikke gjøre det: - Samboerkontrakt og testamentet, veier opp mot hvilken rettigheter og sikkerhet man har som gift. - Økonomisk. Det er dyrt med bryllup, og er jo litt dumt å kaste så mye penger bort på en fest og klær som du aldri får bruk for igjen. - Giftemål er ingen sikkerhet for at forholdet skal vare, det tar bare lengre tid før dere kan gå fra hverandre hvis det skulle komme til det. - Barna har bare ikke foreldre som har gått fra hverandre, de er da "skilsmissebarn". - Ikke alle ønsker å være midtpunkt for en dag, i tro tradisjonell bryllup. Jeg har angst blant folkemengder, og for meg er dette et mareritt. - Ikke alle tror på kirken og synes dermed det er feil med kirkebryllup. -Human etisk forbund tiltaler ikke alle, og noen mener at borgerlig vielse bare er tull og at da kan man like godt la vær. - Man trenger ikke være gift for å bære ring, som er et symbol uttad på at man "tilhører" noen. Det kan man være forlovet for å bære også. Og man kan fint feire den dagen man forlovet seg. - Det største symbolet og tegnet uttad på at dere hører sammen, og vil leve livet sammen er å ha barn sammen. Noe jeg kommer på. Jeg synes bryllup egentlig er litt unødvendig, men lille tullete romantiske meg vil bare gifte meg en dag. Ikke kirkebryllup, min i et romantisk nydelig land langt vekke, bare meg og min kjære
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har heller ikke noe behov for å gifte meg for kjærlighetens del. Men nå når vi venter barn sammen,så tenker jeg at jeg likegodt klan gifte meg med fyren- nå er vi jo bundet sammen for alltid alikavell. og dette føler jeg vil sikre meg og vårt avkom(for å bruke et uttrykk) økonomisk om han skulle(gud forny) falle fra.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 spørsmålet kan vel like godt være hvorfor gifte seg? Man kan sikre seg like godt økonomisk selv om man ikke er gift. Barna kan ha de samme rettighetene også. Har man barn sammen er man "bundet for livet" uansett, så man trenger i grunn ikke en ekstra ramme rundt det. Men for all del, godt mulig at vi kommer til å gifte oss. Men må vel innrømme at det er pga tradisjon, og fordi jeg er et egoistisk menneske som syns det er gøy med en stor fest for å feire oss to. Jeg hadde syntes at det var stas med "ring på fing". Forøvrig har jeg satt en max aldersgrense på når jeg evt vil gifte meg. Kun fordi jeg i så fall vil være en ung og vakker brud. Hvis ikke kan det bare være
erteposen + 4 Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor skal vi gifte oss? Vi har fire barn sammen og har alt det formelle på plass. Det er mulig at vi hadde fått et lite skattelette, men det utgjør svært lite. Om min bror ikke hadde ordnet det juridiske gratis hadde vi nok tatt lunchen på tinghuset, men utover det har jeg ikke noe behov for å gifte meg. Vi er så tette som det er mulig å bli.
LivetErEnLek Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er sammen med mannen i mitt liv, den store kjærligheten. Vi har tre barn, hus, bil og alt det som hører til, men vi er ikke gift og har heller ingen planer om det. Bortsett fra det økonomiske og juridiske, som man kan løse på andre måter, så ser jeg ikke noe behov for det. Han elsker meg og jeg elsker han og vi skal være sammen resten av livet. Dette kan vi fint gjøre uten å ha noe papir på det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er imponert over at folk velger å få barn sammen, men gifte seg: Nei det tør de ikke. Det er da langt mer forpliktende å få barn enn å gifte seg. Å gifte seg skulle jo bare være en filleting i forhold. Man trenger ikke kjøre kirke og full fest, men å inngå en forpliktende avtale (langt mer forpliktende enn bare å være samboere) bør man kunne gjøre før man får barn Og det er langt flere samboerskap som går i oppløsning enn ekteskap.
LivetErEnLek Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 For min del er det ikke snakk om å tørre, hva i all verden skulle jeg være redd for??? Men jeg går ikke henn og gifter meg fordi utenforstående som deg mener at jeg skal gjøre det. Selvfølgelig er det langt flere samboerskap som går i oppløsning, de fleste har en del av disse bak seg før man finner den rette, trenger ikke å være noen geni for å skjønne den sammenhengen Jeg har funnet min rette og vi skal som sagt være sammen resten av livet selv om vi ikke har giftet oss. Kjenner jeg blir lettere provosert av de holdningene dine anny 14.13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå