Gå til innhold

disse knekkebrødene som man lager selv.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er de sunnere en feks revytta knekkebrød. driver å slanker meg litt. og lurte på om jeg heller sku lage knekkebrødene selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om du teller karbohydrater eller kalorier. De jeg baker inneholder en del fettrike frø, så det er nok noen kalorier i dem, men ikke så mange karbohydrater. I tillegg så inneholder de jo ikke konserveringsmidler eller annet snusk, og så er de mye, mye bedre på smak :-)

Skrevet

Hvordan lager man knekkebrød? Har du en oppskrift å dele?

Skrevet

3,5 dl grovt rugmel

3,5 dl havregryn, lettkokte

1,5 dl sesamfrø

2,0 dl solsikkekjerner

0,5 dl linfrø

1,0 dl havrekli

1 ts salt

7 dl vann

Alt blandes sammen og smøres ut på to bakeplater med bakepapir med slikkepott. Stekes i varmluft, 190 grader. Stek først i 10 minutter, ta ut og del opp i passende biter med pizzaskjærer, jeg deler hver plate i 20, da er det ca 5 karbohydrater pr knekkebrød. Sett platene inn i ovnene igjen, stek videre i 15 minutter. Skru så ned temperaturen til 100 grader, sett et sleivskaft el i døra så det blir en liten glipe, og stek i 45 min til. Skru av varmen og la knekkebrødene stå inni ovnen til de er kalde. Oppbevares i tett boks.

Skrevet

Kan ikke sammenlignes med kjøpeknekkiser! Myyyye bedre!

Virkelig anbefalt. :)

Skrevet

Glemte å skrive at røra bør stå og svelle i 5-10 minutter før den smøres utover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...