Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #1 Skrevet 28. mars 2010 er de sunnere en feks revytta knekkebrød. driver å slanker meg litt. og lurte på om jeg heller sku lage knekkebrødene selv
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2010 #2 Skrevet 28. mars 2010 Det kommer an på om du teller karbohydrater eller kalorier. De jeg baker inneholder en del fettrike frø, så det er nok noen kalorier i dem, men ikke så mange karbohydrater. I tillegg så inneholder de jo ikke konserveringsmidler eller annet snusk, og så er de mye, mye bedre på smak :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #3 Skrevet 28. mars 2010 Hvordan lager man knekkebrød? Har du en oppskrift å dele?
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 3,5 dl grovt rugmel 3,5 dl havregryn, lettkokte 1,5 dl sesamfrø 2,0 dl solsikkekjerner 0,5 dl linfrø 1,0 dl havrekli 1 ts salt 7 dl vann Alt blandes sammen og smøres ut på to bakeplater med bakepapir med slikkepott. Stekes i varmluft, 190 grader. Stek først i 10 minutter, ta ut og del opp i passende biter med pizzaskjærer, jeg deler hver plate i 20, da er det ca 5 karbohydrater pr knekkebrød. Sett platene inn i ovnene igjen, stek videre i 15 minutter. Skru så ned temperaturen til 100 grader, sett et sleivskaft el i døra så det blir en liten glipe, og stek i 45 min til. Skru av varmen og la knekkebrødene stå inni ovnen til de er kalde. Oppbevares i tett boks.
*Nøtta* Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Kan ikke sammenlignes med kjøpeknekkiser! Myyyye bedre! Virkelig anbefalt.
Himmel og hav Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Glemte å skrive at røra bør stå og svelle i 5-10 minutter før den smøres utover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå