Gå til innhold

Noen som bruker Pearly her????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man får ca 5 grønne dager i mnd??

-om man har en 28dgr syklus ca??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, må nok skuffe deg der. Var det jeg også trodde, da jeg bestilte den for 9 år siden (Lady-Comp). For det står jo i informasjonssidene deres at man er fruktbar ca 5 dager i mnd. MEN- pearly/LC MÅ selvsagt ta ekstra sikkerhetsmargin rundt disse 5 fruktbare dagene for at det skal være helt sikkert, etter som litt slingring kan forekomme. Derfor får man fort både 10 og 12 røde dager i mnd (jeg har 30 dagers syklus). Det er temmelig frustrerende m så mye rødt, må jo passe seg veldig da. Men samtidig... det er bedre enn bivirkningene til alle de andre prevensjonsmidlene jeg vet om! Så derfor har det blitt LC de siste 9 årene for meg. Vi brukte forresten pessar lenge i de røde fasene, det funket fint. Men for some reason selges det ikke i norge lenger. Så da blir det kondom (eller hoppe av i svingen- som man vet ikke er 100 % trygt men som praktiseres titt og ofte fordi man ikke orker kondom..)

Skrevet

Sorry, så nå at du spør om det er 5 GRØNNE dager i mnd! Skjønte ikke den helt? Det er selvsagt de RØDE dagene som er i mindretall- da man er fruktbar. Men det er altså som beskrevet over en del mer enn 5 ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...