Gå til innhold

Barselhotellet Ålesund sykehus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang liggetiden er? Hørt det er gått ned til 2 dager..

Jeg har også hørt at det er nye regler om besøk. At det kun er far som får komme.. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter, dette lurer jeg også på.

Skrevet

det jeg vet er at kun far kan komme ja, riktig det. ring og hør.

Skrevet

Maks 2 døgn for flergangsfødende, men mener det fortsatt er 3 døgn for førstegangsfødene.

Skrevet

passer meg fint å være der i 2 døgn.. var det når jeg finn første, for jeg ville ikke mer ! ;)

Vet du grunnen til at det kun er far som får komme? er det kanskje fordi mor og far skal kunne få første tiden med barnet alene?

Det skulle jo vært opptil hver enkelt synes jeg!

HI

Skrevet

Nå er jeg ikke helt sikker, men tror at dette var et tiltak for å redusere smittefaren når svineinfluensaen kom. Syntes også at det er dumt hvis vi ikke får besøk på hotellet. Jeg skal føde på ÅSH i aug... Er det ikke i bunn og grunn et vanlig hotell da?

Skrevet

Men gjalt ikke dette besøksforbudet kun på avdelingen?

Hilsen 16:03

Skrevet

nei, der ikke et vanlig hotell, det er et sykehotell, spesiellt for kreftpasienter og kvinner og barn i barsel, men også for andre syke som må være nært sykehuset uten å være innlagt eller pårørende som må være i nærheten..

tror de skulle fortsette med bare mor, far og barn.. desverre..

Skrevet

Oki.. Trodde dette var som andre sykehushotell jeg... Kanskje dette med besøksforbudet er gått over til å bli et ledd i å få ned antall liggedøgn nå da? ;)

Skrevet

Søsken får også komme, men ingen andre.

Men må man dra FØR Føllings-testen ?? Blir skikkelig mas å reise heeeelt tilbake etter 1-2 dager hjemme...

Skrevet

Kun de som har hatt problemfrie fødsler får bo på PASIENThotellet. Da har man selvsagt eget rom, og tror ikke det er de samme restriksjonene på hotellet som på avd. De som må ligge på avd. ligger jo gjerne på flermannsrom. Det man erfarte både i Ålesund så vel som andre sykehus da man hadde restriksjonene i fht svineinfluensaen var at mødrene ble mindre stressa, de hvilte bedre og det ble enklere å feks. amme. Når liggetiden er så kort, vurderer man at mor, barn og far også trenger denne tiden, særlig ved førstegang. Hadde faktisk ikke syntes det hadde vært så kult å måtte ligge sammen med en annen mamma som hadde besøk av en haug med familiemedlemmer.

Jeg tror det er positivt med restriksjonene. Familien kan greie å vente et par dager - om man må ligge på avd.( På hotellet tror jeg ikke disse reglene gjelder i samme grad.) Kan jo være vanskelig å si nei for en del også, så da slipper man jo det.

Helt klart til det beste for barnet :)

Skrevet

Fikk akkurat informasjon fra Ålesund sykehus.. der står det at normal liggetid på barselshotellet er 3 døgn. Man får rom for mor, farn og nyfødt og det koster 482,- for far med heilpensjon. Kun overnatting med frokost koster 282,- her er søsken og familie velkommen på besøk. Rommet får man ha alene.

På sykehuset er besøkstiden 16-19 kun for far og søsken og 19-20 for resten :)

Skrevet

Så bra! Flott du fikk det svart på kvitt! :)

Håper alt går greit og vi får ligge på Hotellet, ganske koselig det da :)

Skrevet

Jeg er både enig og uenig med deg, Bitthen. Jeg skjønner det med avdelingen mtp andre som ligger der, det kan jeg skjønne, men samtidig mener jeg at de da burde lagt til rette for besøk på en alternativ måte (det kan hende det er det også?). Jeg vil i hvert fall ha besøk av familien min etter fødselen, men til en begrenset tid. Jeg kan ikke se hvor forstyrrende det skulle vært med f.eks en times besøkstid på avdelingen. Jeg syntes det blir feil å skulle ha slike regler som gjelder for alle, spesiellt når grunnen er så vag som at "en trenger tiden til å lære både det ene og andre". Jeg skjønner at det er mye å lære, men samtidig så skjønner jeg at mange har behov for å få besøk av sin nærmeste familie etter en fødsel. Jeg støtter selvfølgelig restriksjonen når det var snakk om smittefare, mtp det var det et godt og nødvendig tiltak.

Og på hotellet kan det vel ikke være slik? Der bor det jo alle mulige slags folk som skal inn til planlagt kirurgi osv, gjerne med pårørende også. Så det vil jo trekke masse folk inn og ut av hotellet uansett.

Skrevet

Nå har jo 20:05 sjekket det ut. Besøkene er begrenset til en time om dagen på avd, det tenker jeg er flott. På Hotellet gjør man som man vil :) Joda, greit med besøk av noen fam medlemmer, men vet om de som har fått besøk av masse slekt og veninner. Koselig for de, men ikke så sikker på om alle andre syntes det er like koselig, særlig ikke om man har vært igjennom en helvetesfødsel og må dele rom med 2-3 andre.

Men som sagt det er først og fremst de gode erfaringene man gjorde med ro og fred og de positive konsekvensene dette fikk for barnet som ligger til grunn til at de fremdeles er restriktive .. Hensynet til mor er jo bare indirekte...

Skrevet

Ja, dette hørtes ut som en god løsning som er overkommelig for de fleste :)

Hilsen 20:12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...