Gå til innhold

Feber..... Paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isj, lillemor er syk....igjen....!

Eller iallefall full i feber nok en gang!

Hun var i fin form da hun la seg, men etter en liten stund våknet hun og gråt litt. Jeg gikk inn, vi koste litt og hun sovnet igjen. I ca 10-15 min før det var på`n igjen.

Jeg syns hun var ganske varm så jeg tok henne opp, hun måtte uansett få ny bleie for den var veldig tung og våt. Målte feberen i stumpen og den viste 39.5 grader.

Aiaiaiaiai.....

Hun har fått masse vann å drikke, og hun vil - heldigvis- ha vann! Men hun ville ikke sove i sengen sin, eller i min... så jeg la henne ved siden av med i sofaen.... Og nå har hun endelig sovnet :)

Det jeg lurer litt på er hvordan dere stiller dere til Paracet... For det er vel egentlig sånn at feberen jobber får å "heale" kroppen? Gir dere febernedsettende med en gang de har feber, or what?

Jeg kvier meg uansett for å gi henne en stikkpille :(

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

hvis feberen går opp ytterligere ville jeg gitt henne paracet.. feberen jobber for å heale kroppen som du sier, men hvis hun ikke er syk, bare har feber er det jo ikke noe å heale... ofte har jo barn bare plutselig forbigående feber. : ) paracet er jo ikke farlig så lenge det ikke blir "misbrukt"

Skrevet

jenta mi har hatt veldig mye høy feber så vi har drøftet dette med leger og sykehus flere ganger. Hun har flere ganger hatt feber på opptil 41. De fleste sier at vi skal gi paracet når feberen er 39 eller mer. Kan også gi paracet ved lavere feber dersom hun er plaget. Det er sant at feber bekjemper infeksjonen, men det kan være greit å hindre at feberen blir altfor høy da det øker faren for feberkramper, dehydrering og det gir barnet unødvendig ubehag.

Skrevet

Ok, tusen takk for tydelig og klare svar :)

Nå sover hun, og det er godt.... Hun er fortsatt varm og rød i kinnene, men virker noe kaldere iallefall i pannen. Jeg syns det er litt vanskelig å kjenne egentlig.

Utfordringen nå blir bare å klare å få henne inn i sengen sin, hvis ikke jeg lar henne ligge her på sofaen en stund til så jeg får fulgt litt med henne. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli skrekkelig trøtt..... Tyne det litt til kanskje...

Uff, feber er noe jeg kjenner gjør meg forferdelig usikker som mamma!!!!!

Skrevet

Eg gir paracet ved 39,5 grader etter råd frå lege. Så høg feber er ikkje kroppen tjent med visstnok. Joda, kroppen treng feber for å bekjempe virus, men ein temperatur på rundt 38 grader skal vere nok, og feberen forsvinn sjeldan heilt når du gir paracet uansett.

Fint at ho vil drikke, det er nok det viktigaste nett no.

God bedring til jenta di!

Skrevet

Ikkje sant... Alltid usikkerhet når ungane ikkje er i form... Barnehage eller ikkje? Paracet eller ikkje? Lege eller ikkje? Heilt ufarleg eller ikkje? Osv, osv, osv.

Usikkerhet er vel ei av dei "godene" vi får når vi blir foreldre, tenker eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...