Gå til innhold

Strekkmerker.


Suen

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har fått strekkmerker ennå? Jeg er i uke 34+2 og har ikke fått noen enda, (bank i bordet), men er litt redd for at de kommer helt på slutten. Jeg passer på å smøre magen minst morgen og kveld, og sjekker ofte etter at jeg har litt hud å gå på. Er det noen som har noen lure tips til hvordan man kan unngå strekkerker? Eller er det noe man bare er dømt til å få hvis man får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at noen er disponert for strekkmerker, uansett hvor mye de smører eller ei. Men jeg har tro på at smøring av kropp og hud er bra uansett, og ikke minst massasjen du får av det. Så mitt tips er at du er heldig, og ikke er så disponert for strekkmerker, selv om de selvfølgelig kan komme mot slutten. Jeg unngår å klø meg på magen eller komme borti kanter etc med magen (har en venninne som kom borti hjørnet av benkeplaten med magen mot slutten, og fikk merke av det). Resten er opp til naturen! Men smør og masser, det har du godt av uansett :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med anonym her. var veldig flink til å smøre magen med både nr 1 og 2, men fikk strekkmerker likevel. uheldigvis tar det mange år før de blir nesten borte, helt borte blir de ikke. Venter nr 3 nå og har ikke vært flink til å smøre, men det er kun de " gamle" merkene som kommer tilbake igjen.

Men at noen er mer disponert for å få strekkmerker er det liten tvil om, mye kommer også ann på hvor raskt magen vokser, jo lenger tid magen er "liten" jo færre strekkmerker kommer/ blir synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når du fikk strekkmerkene, var det helt på slutten eller kom de før? Jeg lurer på om jeg går fri når jeg ikke har fått noen til nå, eller om jeg liksågodt kan få dem siste uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noen ennå (banker også i bordet!). Regnet med å få siden jeg har noen fra tidligere på sidene og hoftene. Men har hørt om at folk får det så sent som under fødsel, så vi kan nok ikke føle oss helt trygg ennå.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da er du heldig det ligger i genene om man får lettere strekkmerker:) jeg hadde fra tidligere så de som var blitt lyse og fine i løpet av siste 5-7 årene er nå blitt rødere men ikke fætt flere en nde jeg hadde fra før, men skal sies at jeg hadde en del midt på magen.

men uansett godt å smøre seg morgen og kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått, 34 + 4 , ser ut som magen er blitt mishandlet av 15 katter på en gang. Sukk, også klør de.. innbiller meg at hvis jeg klør tilbake blir de bare styggere, så smører meg med alovera, eneste som funker virker det som.. Spurte jordmor om det, og hun sa siden det ikke var andre steder kroppen, så trodde hun ikke det var svangerskapskløe, men bare det at magen strekker seg akkurat i det området rundt navlen nå, men jeg merker jeg blir litt smågal av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36+2 og har heldigvis ikke antydning til strekkmerker. Har vært flink til å smøre, og tror det hjelper :) Har brukt produkter fra Mama Mio som jeg leste veldig gode kritikker av på forhånd. De koster skjorta, men når de gjør jobben er det verdt hver krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk strekkmerker i løpet av uke 37-38 med nr. 1. Men var heller ikke noe flink til å smøre den gang. Hadde dessuten svangerskapskløe, hvilket kan gi enda flere strekkmerker. Mest strekkmerker på lårene forresten, og noe på sidene. Fikk dessuten to fine striper fra navelen og oppover fra der piercingen hadde vært... Disse to er de eneste som synlig har blitt forstørret så langt denne gangen. Begynner på uke 38 i dag, så mye kan fortsatt skje.... Men har smørt jevnlig med babyolje etter dusj, og Decubal krem eller Dr.Greve Strekkmerke krem hver kveld siden juletider. Om det hjelper eller ikke kan en aldri vite, men godt med en magemassasje i løpet av dagen uansett :)

 

Tror det er helt individuelt hvem som får og ikke, og ikke minst hvor mye. Min søster fikk strekkmerker i mye større grad på magen enn meg, mens jeg fikk dem på låret, noe hun ikke fikk. Har en venninne som fødte for 2 uker siden, og hun har nesten ikke et merke som bevis ;) Hun har dessuten like flat mage igjen nå som hun hadde før svangerskapet.... Ingen er like med andre ord... Jeg måtte vente 6 mnd på å komme tilbake til mer eller mindre normalt... Tror det kommer til å ta enda lenger tid og innsats denne gangen, med nr.2...

 

Har dessuten begynt med svangerskapskløe igjen, så kan nok bli noen merker av den grunn. Selv synes jeg ikke det er så farlig med strekkmerker jeg da. Vitner bare om at kroppen har vært igjennom en mirakuløs prosess kalt svangerskap ;) Snu det heller til noe positivt hvis man klarer det, være stolt fremfor å skulle skjemmes... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...