Gå til innhold

Til dere som ble igangsatt med modningspiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere en og en pille, eller alle på en gang? Så i den tråden om hun som skulle igangsettes at flere av dere fikk en pille kl xxx og så en pille noen timer senere, eller? Jeg fikk 3 på en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så vanlig å gi full dose med en gang, da man vil unngå unødig stort stress på foster og livmor.

Legen din gav åpenbart faen i den hensikten.

Det er vanlig å begynne med 1 pille, gi det to eller tre forsøk med 4 timer i mellom, før man går over til to piller i slengen med samme intervall.

Skrevet

Hm ja, tydeligvis. Var en JM student som satte pillene! Hadde 2 cm åpning da. Riene mine kom ganske tett, hele tiden. Og aktiv fødsel tok 2,5 time..

Skrevet

Du er heldig som ikke fikk livmorruptur og fødselsskadd barn!

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt over det før nå, før jeg så den andre tråden der det sto at de fikk modningspiller med flere timers mellomrom. Fødselen gikk veldig bra da, sydde bare et sting. Er over et år siden fødsel nå :)

Skrevet

Jeg fikk pille med fire timers mellomrom.

En halvtime før og en time etterpå måtte jeg ligge med CTG.

Skrevet

Eg fekk ein og ein med seks timar mellom kvar. Då riene begynte kom dei med 2 min mellom heile vegen, aktiv fase av fødselen tok 1 time og 20 minutt. Glad for at eg ikkje fekk større dose om gongen...

Skrevet

Oi. Jeg rakk bare å få to, men også med 6 timer imellom. Jeg var lukket og låst fra før av. Hørtes sprengt ut å skulle få alle på en gang, siden jeg fikk en pangfødsel av den siste... Orker ikke å tenke på hvordan det hadde vært om jeg fikk 3 på en gang!

Skrevet

Jeg fikk en til å begynne med, så skulle jeg få en til 6 timer senere om jeg ikke var moden. Jeg var blitt moden på de timene, og ble da strippet. Riene begynte 1 time etter strippingen. Og jeg hadde rier med 2 min mellomrom hele fødselen, som varte 9 timer fra første ri til babyen til slutt måtte tas med vakuum fordi den var stjernekikker.

Skrevet

Flere piller på en gang? Oi, jeg er glad jeg slapp det. Riene mine startet en time etter første pille.

Skrevet

Rakk bare å få en. Skulle ha et døgn imellom siden jeg et ks bak meg. Men rakk aldri nummer 2 takk og lov.

Gikk fra helt umoden til rier med maks et minutt imellom i løpet av få minutter da det første startet.

Skrevet

Fikk en først og beskjed om at jeg skulle få en til om 6 timer. Da først slo murringene til. Riene startet 8 timer etter, og etter 6 timer kom endelig gullet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...