Gå til innhold

Det ble en kort kveld på besøk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke før fått kommet på besøk til venner og spist litt god mat, før vi ble tilbake kalt av svigers som var barnevakt. Poden på 3 var helt oppgrått og utrøstelig...

Ville bare høre med dere på forumet om andre har/ har hatt 3-åringer som våkner ofte og er ute av seg? Han er nesten litt tilbake til baby for tiden, kan gjerne våkne 3-5 ganger i løpet av kveld/ natt... Får jo vondt av ham, og lurer på om vi kanskje heller bør holde oss hjemme for tiden? Er det alderen for mareritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har så mange venner med 3-4 åringer som har det slik, og de kaller det nattskrekk. Jeg aner lite om det, men det har gått over. Jeg passa ei jente på knappe 4 år, og jeg fikk jo nesten ikke kontakt med henne.

Skrevet

2,5 åringen vår våkner og gråter om natta for tida. Virker som hun sover urolig og drømmer mye. Noen ganger er hun ikke ordentlig våken selvom hun setter seg opp og gråter. Hun kan våkne 2-6 ganger om natta nå for tiden. Hun har vært syk siste uka og har også akkurat byttet barnehage, så det kan ha noe med det å gjøre.

Skrevet

Er ganske fortvilende når han blir så lei seg at ingen andre riktig duger... Men når jeg tenker meg om mener jeg å huske at storebroren hadde en slags variant av dette. Svigermors forklaring var at han satt i sengen og var sint og ikke ville snakke med henne. For en tolkning- er det mulig? - Gutten satt og hikstet...

Skrevet

Kan godt se den tolkningen jeg.

Er ofte jeg går inn til minst og hun slår etter meg samtidig som hun gråter hjerteskjærende. Hadde jeg ikke vist og sett det før, så hadde jeg antagelig tatt det mer personlig.

Hadde jeg vært barnevakt i tillegg hadde jeg hvertfall gjort det!

Hva det kommer av vet jeg ikke..... Desverre!

Hun er helt utrøstelig, gråter og gråter og blir hysterisk om vi tar henne opp. Ikke vil hun legge seg ned igjen heller. Hva gjør man da?

Vi tar henne opp lenge nok til at hun gir tegn til å ville ned igjen, da faller hun til ro. Riktig eller ikke aner jeg ikke, men det er eneste muligheten vi har til å få slutt på det. Virker ikke som om hun er våken/bevist i det hele tatt når det skjer. Men hun gir inntrykk av å få med seg alt som skjer likevell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...