Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Vurderer å begynne på utdanning, men må vente til neste høst, går i permisjon i juli. Er i fast jobb nå, og har utbetalt rundt 15.000 i måneden. Er samboer og vi har altså et barn på ett år når jeg evt. begynner å studere. Har huslån på 1.5mill. Noen som vet hva jeg får i lån/stipend, evt annen støtte under utdannelse? Holder jo ikke med kun studielånet, skolen koster 50.000 i året. Hva har dere studenter utbetalt i måneden?
Gjest ->>- Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Lanekassen.no - de har en helt ypperlig lånekalkulator der. Du kan få inntil 53,000 årlig i ekstra lån til skolepenger.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Takk for svar. Der får jeg ca. 7500 i måneden, altfor lite altså. Og så forhåpentligvis tillegg til skolepengene. Men kan man ikke få noe støtte/barnebidrag/annen stønad når man har barn og studerer?
Gjest ->>- Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Joa, om partnerens inntekt er lav nok, men det vil fremkomme på lånekalkulatoren om man får det.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Her lever vi på 26.000 kr i mnd. (jeg er student). Det handler kun om prioriteringer. Dersom du virkelig vil utdanne deg så får du det til å gå rundt, tro meg!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Vi er avhengig av to biler, har 1.7mill totalt i gjeld, og vi unner oss ikke så mye ekstra nå. Hvis jeg skulle halvert min inntekt hadde vi gått i minus hver måned. Vanskelig å jobbe så mye ved siden av og for meg, når den lille kommer, æsj.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Så må du huske at du får utbetalt det " store" beløpet 2 ganger i året. Altså ved semesterstart ( august og januar) det skal da dekke skolebeløpet og ekstra.. Hvis du ikke bruker det opp med en gang så fordeler du det utover mnd.. Jeg gjorde det, hadde da 10000 i mnd tror jeg det ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå